IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Подобрява ли се връзката между научните изследвания и образованието?

За да образоваме качествено, трябва да сме в състояние да правим и качествена наука, посочи Чавдар Кирилов, преподавател в СУ

21:30 | 08.09.22 г.
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

Държавата трябва да продължава да развива своите механизми за подкрепа на образованието и науката и най-вече на връзката помежду им. Това каза гл. ас. д-р Чавдар Кирилов, преподавател в катедра "Археология" на Софийския университет, в предаването „Бизнес старт” по Bloomberg TV Bulgaria.

„Образованието не може без наука. За да можем да образоваме качествено, трябва да сме в състояние да правим и качествена наука“, посочи гостът.

Той коментира, че разкъсването на научните изследвания и образователната политика в България в течение на десетилетия след средата на 20-ти век е травма, която се преодолява постепенно. „Образователните институции трябва все повече да стъпват и в полето на науката, за да могат да предлагат все по-качествено образование”, смята той.

„Археологията в никакъв случай не е неглижирана от държавата, въпреки че винаги може да се иска повече. Не бих казал, че образованието по археология страда повече от всички останали сфери на образованието или че по някакъв начин е облагодетелствано“, каза Кирилов.

По думите му интересът към археологията се запазва у младите хора. „Черпим вдъхновение от младите хора и те са причината да искаме да ставаме все по-добри. Мечтата ми е студентите, които обучавам сега, някой ден да ги видя по-добри от нас, тоест нивото непрестанно да нараства”.

Гостът допълни, че по време на пандемията е бил загубен личният контакт със студентите. „Това беше кошмарно време, което се надявам никога повече да не се върне“, каза Кирилов.

Още за последните открития и новите проекти на българските археолози може да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Последна актуализация: 13:42 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Образование виж още

Коментари

Финанси виж още