IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Бизнес лидерите съкращават разходи и служители, но не се лишават от частните си самолети

За много от работниците това е изключително лицемерно. Компаниите обаче намират оправдание за въпросната практика

22:25 | 09.10.25 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Pexels.com
Снимка: Pexels.com

Рационализиране

Трябва ли да вярваме, че частните полети са свързани единствено със спасяването на човешки животи?

Националната асоциация за бизнес авиация предоставя аргументи, които компаниите могат да използват, за да оправдаят използването на частни самолети. Повечето от тях се фокусират върху намаляването на времето за пътуване и повишаването на производителността на мениджърите.

Това са добри причини, но нека бъдем реалисти: разглезването също е фактор.

Някои компании се обърнаха към чартърни полети, когато търговските опции бяха ограничени по време на пандемията, казва Грег Брънсън-Питс, главен изпълнителен директор на Advanced Aviation Team, брокерска компания за частни самолети. Щом веднъж преминете към частни самолети, е трудно да се върнете назад.

Екипът на Брънсън-Питс задоволява вкусовете на клиентите с храна от любимите им ресторанти по време на полет и „наистина хубави подаръчни торбички“ „Представете си кашмирено одеяло с избродирано вашето име или наистина удобни пантофи“, казва той. Това наистина повишава производителността.

Има и компании като Starbucks, която плаща на главния изпълнителен директор Брайън Никол да пътува с частен самолет от дома си в Южна Калифорния до централата на компанията в Сиатъл по хибриден график. Удобното споразумение дразни много служители, тъй като веригата кафенета налага задължително завръщане на работа в офиса, затваря кафенета и съкращава работници, казва Кристин Макхю, бивш вицепрезидент на Starbucks.

Сега независим консултант по мениджмънт, Макхю поддържа връзки в компанията и консултира някои хора, които наскоро са били съкратени. Тя твърди, че използването на частен самолет за бизнес срещи е едно, но „когато е за лично пътуване до и от офиса, ми се струва прекалено“. Starbucks не е отговорила запитването за коментар.

В счетоводните баланси на компаниите за милиарди долари разходите за частни полети са капка в морето. Намаляването или премахването на чартърните полети вероятно няма да промени важни решения като съкращенията на служителите.

За ядосаните служители проблемът е друг.

Дженифър Питърс, която живее в района на Атланта, търси нова софтуерна работа, откакто е съкратена през март. Тя е преминала няколко кръга интервюта няколко пъти, само за да ѝ кажат, че наемането за конкретните позиции е замразено.

Трудно е да се приеме, че компанията не може да си позволи да я наеме, когато очакваната ѝ заплата е само част от бюджета за частния самолет на главния изпълнителен директор.

„Това ме вбесява, защото става дума за голямо лицемерие“, казва тя.

Компаниите могат да оправдават частните полети колкото си искат. Това няма да промени факта, че в очите на мнозина това изглежда наистина зле.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:26 | 09.10.25 г.
Най-четени новини
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още