Рационализиране
Трябва ли да вярваме, че частните полети са свързани единствено със спасяването на човешки животи?
Националната асоциация за бизнес авиация предоставя аргументи, които компаниите могат да използват, за да оправдаят използването на частни самолети. Повечето от тях се фокусират върху намаляването на времето за пътуване и повишаването на производителността на мениджърите.
Това са добри причини, но нека бъдем реалисти: разглезването също е фактор.
Някои компании се обърнаха към чартърни полети, когато търговските опции бяха ограничени по време на пандемията, казва Грег Брънсън-Питс, главен изпълнителен директор на Advanced Aviation Team, брокерска компания за частни самолети. Щом веднъж преминете към частни самолети, е трудно да се върнете назад.
Екипът на Брънсън-Питс задоволява вкусовете на клиентите с храна от любимите им ресторанти по време на полет и „наистина хубави подаръчни торбички“ „Представете си кашмирено одеяло с избродирано вашето име или наистина удобни пантофи“, казва той. Това наистина повишава производителността.
Има и компании като Starbucks, която плаща на главния изпълнителен директор Брайън Никол да пътува с частен самолет от дома си в Южна Калифорния до централата на компанията в Сиатъл по хибриден график. Удобното споразумение дразни много служители, тъй като веригата кафенета налага задължително завръщане на работа в офиса, затваря кафенета и съкращава работници, казва Кристин Макхю, бивш вицепрезидент на Starbucks.
Сега независим консултант по мениджмънт, Макхю поддържа връзки в компанията и консултира някои хора, които наскоро са били съкратени. Тя твърди, че използването на частен самолет за бизнес срещи е едно, но „когато е за лично пътуване до и от офиса, ми се струва прекалено“. Starbucks не е отговорила запитването за коментар.
В счетоводните баланси на компаниите за милиарди долари разходите за частни полети са капка в морето. Намаляването или премахването на чартърните полети вероятно няма да промени важни решения като съкращенията на служителите.
За ядосаните служители проблемът е друг.
Дженифър Питърс, която живее в района на Атланта, търси нова софтуерна работа, откакто е съкратена през март. Тя е преминала няколко кръга интервюта няколко пъти, само за да ѝ кажат, че наемането за конкретните позиции е замразено.
Трудно е да се приеме, че компанията не може да си позволи да я наеме, когато очакваната ѝ заплата е само част от бюджета за частния самолет на главния изпълнителен директор.
„Това ме вбесява, защото става дума за голямо лицемерие“, казва тя.
Компаниите могат да оправдават частните полети колкото си искат. Това няма да промени факта, че в очите на мнозина това изглежда наистина зле.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ