IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Силно първо тримесечие засилва увереността на Pernod Ricard за фискалната година

Групата очаква ръстът на продажбите за цялата година да остане „динамичен и широкообхватен"

12:12 | 20.10.22 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Pernod Ricard потвърди в четвъртък увереността си, че растежът на продажбите ще остане динамичен през 2023 г., след като отчете приходи за първото тримесечие над прогнозите, подкрепени от ценовите увеличения, докато потребителите се насочват към премиум напитките му, съобщава Bloomberg.

Pernod – втората по големина група за алкохолни напитки в света след Diageo, успешно повиши цените в САЩ, най-големия ѝ пазар, през тримесечието, а търсенето в Китай е останало силно по време на фестивала в средата на есента, както и в Индия.

„Силно окуражен съм от началото на годината ни“, заяви председателят и главният изпълнителен директор Александър Рикар в съобщението.

В среда, която остава волатилна с висока инфлация, война в Украйна и блокади заради Covid-19 в някои китайски градове, групата заяви, че очаква ръстът на продажбите за цялата година да остане „динамичен и широкообхватен, въпреки че е умерен при нормализирана база за сравнение“.

Компанията обаче не представи количествени насоки за цялата година.

Акциите на Pernod Ricard поевтиняваха с 1,1% до 177,95 евро в ранната търговия.

Анализатори на RBC казаха в бележка, че представянето за тримесечието е „добро“, но отбелязаха, че: „органичният растеж на продажбите в САЩ от 2% е донякъде тревожен... изглежда, че американският пазар се забавя“.

Фискалната година на Pernod Ricard започва на 1 юли.

За първото тримесечие до 30 септември Pernod, който е собственик на коняка Martell, шампанското Mumm и водка Absolut – отчете продажби за 3,308 млрд. евро, сравним ръст от 11%, което е над пазарните очаквания за 9,3%.

Само в Китай продажбите са се увеличили с 9% през първото тримесечие благодарение на силните продажби по време на фестивала в средата на есента. Конякът Martell отчете двуцифрен ръст на продажбите по време на тримесечието въпреки ограниченията около Covid.

Продажбите от световната търговия на дребно при пътувания са се повишили с 24% през първите три месеца, докато тя продължава да се възстановява извън Китай. Печалбата на компанията от този сегмент е напът да се върне на нивата отпреди пандемията, заяви групата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:12 | 20.10.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още