Собственикът на модната марка Primark – Associated British Foods (AB Foods), повиши в понеделник финансовите си насоки за цялата фискална 2022-23 г., заявявайки, че потребителските разходи са се доказали като по-устойчиви от очакваното, съобщава Ройтерс.
Групата заяви, че Primark се е представила „много по-добре“ от прогнозите, като се очаква продажбите през първото полугодие до 4 март да бъдат 4,2 млрд. паунда (5 млрд. долара), което е с 16% повече при постоянни валутни курсове. Очакванията за коригираният марж на оперативната печалба е за над 8%.
„Нашето предложение за страхотно качество на достъпни цени и привлекателно изживяване в магазините се доказва като все по-привлекателно както за съществуващите, така и за новите потребители“, каза компанията, отбелязвайки, че първоначалните реакции на пролетните и летните гами са „много положителни“.
Миналия септември Primark заяви, че е решила да ограничи по-нататъшните увеличения на цените за 2022-23 г. отвъд вече планираните, опитвайки се да поддържа репутацията си от гледна точка на стойността пред потребителите.
Групата, която притежава още големи бизнеси в сферата на захарта, хранителните стоки, земеделието и съставките, каза, че се очаква ръстът на общите продажби за първата половина на годината да бъде 16% на годишна база при постоянни валутни курсове, а коригираната оперативна печалба до голяма степен да съответства на предишната година.
Компанията съобщи, че бизнесът ѝ с храни, включително чая Twinings, зърнените храни Jordans и напитките Ovaltine, продължава да се опитва да се възстанови от инфлацията чрез ограничаване на разходите и увеличение на цените.
За цялата финансова 2022-23 г. AB Foods заяви, че очаква коригираната оперативна печалба до голяма степен да съответства на тази от 2021-22 г., докато предишната прогноза бе сумата да е под тази за 1,44 млрд. паунда от предишната година.
За второто полугодие възстановяването на значителната инфлация в производствените разходи остава приоритет на мениджмънта, но компанията отбеляза, че инфлацията е станала по-малко волатилна, а наскоро някои разходи за суровини са намалели.
„Макроикономическите препятствия за потребителите остават и може да натежат върху разходите за месеците напред“, каза AB Foods.
„При Primark оставаме предпазливи по отношение на устойчивостта на допълнителните потребителски разходи на фона на продължаващата инфлация при разходите за живот и по-високите лихвени проценти“, добави компанията.
Акциите на AB Foods поскъпнаха с 2% в ранната търговия след ръст от 24% от началото на годината.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?