IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбите на Mondelez за тримесечието се увеличават, но обемът се свива

След резултатите акциите на компанията поевтиняха с над 2% в следпазарната търговия

08:37 | 31.01.24 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Mondelez International обяви ръст на продажбите за четвъртото тримесечие във вторник, но ценовите увеличения са взели жертва от обемите, притискайки търсенето на шоколадовите изделия и солените крекери на американската компания. След резултатите акциите на компанията поевтиняха с над 2% в следпазарната търговия, съобщава Ройтерс.

Макар че ценовите увеличения са помогнали на производителя на шоколадите Toblerone да подобри маржа си на печалба през фискалната 2023 г., сега компанията започва да отчита по-слабо търсене, тъй като останалите без средства потребители намаляват разходите.

В Северна Америка Mondelez отчита спад на обема от 5,5 пр.п. през четвъртото тримесечие, което се дължи на по-слаби продажби на бисквити и инвентарен контрол. Ръстът през предишното тримесечие бе от 4,6 пр.п. Цените на продуктите в региона са се повишили със 7,4 пр.п.

Компанията заяви, че „очаква сътресения при потребителите през първото тримесечие и потенциално през второто“ в Европа, което се дължи на високата инфлация.

Компанията отчете спад на общия обем от 0,4 пр.п. през тримесечието, присъединявайки се към други компании от сектора, изправени пред бремето на значителните ценови увеличения.

„Макар че други брандове от сектора на потребителските пакетирани стоки, които разчитаха на ценови увеличения за двигател на растежа, отчитат спад в обема през третото тримесечие, Mondelez е успяла да повиши обема си. Но сега ценовите увеличения на Mondelez също я застигат“, казва анализаторът на Insider Intelligence Зак Стамбър.

Брутният марж на печалбата от 37,3% надвиши пазарните очаквания за 36,7%, но е под нивото от 38,7% през предишното тримесечие.

Нетните приходи са се вдигнали със 7,1% до около 9,31 млрд. долара през тримесечието до 31 декември спрямо 8,70 млрд. долара година по-рано, отговаряйки на средната оценка на анализаторите, показват данни на LSEG.

Mondelez се присъедини към Starbucks, отбелязвайки удар върху бизнеса си заради войната между Израел и „Хамас“.

“Има известно напрежение в Близкия изток и то има някакъв ефект върху западните марки и ние притежаваме някои от тези западни марки“, казаха изпълнителните директори на Mondelez в разговор за резултатите.

За 2024 г. компанията прогнозира органичен ръст на нетните приходи от 3% до 5% и растеж от между 7% и 9% на коригираната печалба на акция при постоянни валутни курсове.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:37 | 31.01.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Търговия и потребителски стоки виж още
Услугата коментари е временно недостъпна. Извиняваме се за неудобството.
Финанси виж още