Remy Cointreau понижи годишните си насоки в петък, забавяйки възстановяването си от упорития двуцифрен спад на продажбите. Това отлага още повече обрата на ключовия американски пазари и сигнализира за задълбочаващи се проблеми в Европа и Азия, предава Ройтерс.
Производителят на коняка Remy Martin и ликьора Cointreau се радваше на процъфтяващ растеж след пандемията от Covid-19, тъй като потребителите харчеха за скъпи алкохолни напитки. През последните години обаче компанията претърпя значителен обрат в представянето си заради влошаването на икономиките.
Компанията заяви, че сега очаква пореден двуцифрен спад на органичните продажби за финансовата 2024-2025 г. след понижение от 19,2% миналата година, а не постепенно възстановяване, водено от втората половина на годината. Това ще се отрази и на маржа на печалбата.
Акциите на Remy поевтиняха с 3,6% в ранната търговия, но по-късно се възстановиха частично до спад от 1,3% около 10:30 ч. Те вече са на най-ниското си ниво от 2016 г. насам.
Предупрежденията са поредната лоша новина за френската компания след решението на Пекин да наложи мита върху вноса на бренди от Европейския съюз (ЕС). Компанията заяви, че въздействието ще бъде минимално за тази година, приключваща на 31 март, и тя ще „активира плана си за смекчаване на последиците от 2025-26 г.“.
„2024-25 ще бъде година на преход“, заяви Remy. Компанията каза, че все още очаква да продължи напредъка си към едноцифрен ръст на годишните продажби от следващата си фискална година.
Remy вече претърпя рязък спад на продажбите в САЩ, където високите лихви и опасенията за икономическите перспективи накараха търговците на дребно и на едро да намалят запасите от скъпи алкохолни напитки.
70% от продажбите на компанията са на коняк, като по-голямата част от тях са на пазарите в САЩ и Китай.
Remy заяви, че Съединените щати няма да се върнат към растеж преди четвъртото тримесечие. Компанията е очаквала по-добри резултати в САЩ, които да доведат до по-добро второ полугодие.
Тя подчерта по-трудния пазар в Китай, където бавната икономика е засегнала търсенето, както и по-рязък спад на продажбите в други части на Азия. Свиването от 18,8% в Европа, Близкия изток и Африка задълбочи проблемите.
Компанията заяви, че ще започне нов план за съкращаване на разходите на стойност 50 млн. евро.
Органичните ѝ продажби са спаднали с 16,1% през второто тримесечие, което е над прогнозирания от анализаторите спад от 15,4%.
Конкурентите Pernod Ricard и луксозният гигант LVMH, собственик на коняка Hennessy, също наскоро не успяха да изпълнят прогнозите си на фона на по-трудната икономика в Китай.


Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия