Remy Cointreau понижи годишните си насоки в петък, забавяйки възстановяването си от упорития двуцифрен спад на продажбите. Това отлага още повече обрата на ключовия американски пазари и сигнализира за задълбочаващи се проблеми в Европа и Азия, предава Ройтерс.
Производителят на коняка Remy Martin и ликьора Cointreau се радваше на процъфтяващ растеж след пандемията от Covid-19, тъй като потребителите харчеха за скъпи алкохолни напитки. През последните години обаче компанията претърпя значителен обрат в представянето си заради влошаването на икономиките.
Компанията заяви, че сега очаква пореден двуцифрен спад на органичните продажби за финансовата 2024-2025 г. след понижение от 19,2% миналата година, а не постепенно възстановяване, водено от втората половина на годината. Това ще се отрази и на маржа на печалбата.
Акциите на Remy поевтиняха с 3,6% в ранната търговия, но по-късно се възстановиха частично до спад от 1,3% около 10:30 ч. Те вече са на най-ниското си ниво от 2016 г. насам.
Предупрежденията са поредната лоша новина за френската компания след решението на Пекин да наложи мита върху вноса на бренди от Европейския съюз (ЕС). Компанията заяви, че въздействието ще бъде минимално за тази година, приключваща на 31 март, и тя ще „активира плана си за смекчаване на последиците от 2025-26 г.“.
„2024-25 ще бъде година на преход“, заяви Remy. Компанията каза, че все още очаква да продължи напредъка си към едноцифрен ръст на годишните продажби от следващата си фискална година.
Remy вече претърпя рязък спад на продажбите в САЩ, където високите лихви и опасенията за икономическите перспективи накараха търговците на дребно и на едро да намалят запасите от скъпи алкохолни напитки.
70% от продажбите на компанията са на коняк, като по-голямата част от тях са на пазарите в САЩ и Китай.
Remy заяви, че Съединените щати няма да се върнат към растеж преди четвъртото тримесечие. Компанията е очаквала по-добри резултати в САЩ, които да доведат до по-добро второ полугодие.
Тя подчерта по-трудния пазар в Китай, където бавната икономика е засегнала търсенето, както и по-рязък спад на продажбите в други части на Азия. Свиването от 18,8% в Европа, Близкия изток и Африка задълбочи проблемите.
Компанията заяви, че ще започне нов план за съкращаване на разходите на стойност 50 млн. евро.
Органичните ѝ продажби са спаднали с 16,1% през второто тримесечие, което е над прогнозирания от анализаторите спад от 15,4%.
Конкурентите Pernod Ricard и луксозният гигант LVMH, собственик на коняка Hennessy, също наскоро не успяха да изпълнят прогнозите си на фона на по-трудната икономика в Китай.


Иновация: Испания откри как да намали катастрофите
Парк-музей "Владислав Варненчик" отбелязва 581 години от Битката при Варна
Добрата новина: Откриха Стефани
Новa мода в туризма: Богаташи плащат, за да уловят, наберат и сготвят храната си
Новата реалност: Лайковете определят живота ни
Златото се консолидира, а криптото страда от липсата на ликвидност в САЩ
Европа иска край на войната в Украйна сега, а Америка сдържане на Русия
Джейми Даймън: Прегърнете AI
Български стартъп създаде система за бърза инспекция на пътища чрез дронове и AI
Британските политици трябва да внимават с „расовата карта“
Toyota съживява позабравена марка с приключенски офроудър
Червена разделителна лента намалява катастрофите
Шест ужасни коли с гениални хрумвания
Почина архитектът на трансформацията на Renault
Защо електрическите автомобили са по-скъпи за ремонт - не е само батерията
Румен Овчаров: Ако санкциите не бъдат отменени, оставаме без горива
5 ферментирали храни за силен имунитет
Икономист: Бюджет 2026 изглежда зле по много измерения
Обувки loafer са новият хит на сезона
Тръмп: Парите за здраве да се дадат на гражданите, вместо на застрахователите