IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Приходите на собственика на Sinsay от България растат с 20% за 2024 г.

Полската компания LPP прогнозира ръст на продажбите благодарение на разрастващата се мрежа от магазини Sinsay

11:05 | 03.04.25 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: LPP
Снимка: LPP

Най-големият полски търговец на дребно на модни стоки LPP очаква приходите му да се увеличат през 2025 г. благодарение на двуцифрен процентен ръст на онлайн продажбите и бързото разширяване на мрежата от магазини Sinsay, съобщиха от компанията в четвъртък. Тя е собственик още на марките Reserved, Mohito, Cropp и House.

Базираният в Гданск търговец на дребно, чиито магазини се намират предимно в Централна Европа, включително в България, е открил 572 нови магазина през миналата година, 534 от които са на бюджетната марка Sinsay, която се конкурира с търговците на бърза мода като Bershka на Inditex.

Бизнес моделът на Sinsay е фокусиран върху експанзията в по-малките градове, като предлага евтина мода в райони с по-ниска конкуренция на пазара на дребно, припомня Ройтерс.

„Успехът на Sinsay, който отбеляза забележителен ръст на приходите от близо 47% при постоянни валутни курсове през 2024 г., служи като ясен импулс за по-нататъшния растеж на LPP, основан на тази формула за продажби, която предефинира търговията в по-малките градове“, заяви главният изпълнителен директор на LPP Марек Пиехоцки в писмо до акционерите.

LPP прогнозира приходи в размер на 25-26 млрд. злоти (5,98-6,22 млрд. евро) за 2025 г.. Тя също така очаква брутен марж от 53% до 54% спрямо 53,1% през 2024 г.

За миналата година компанията отчита приходи в размер на 20,19 млрд. злоти (4,83 млрд. евро). В България приходите за 2024 г. растат с 20% до 569 млн. злоти (136 млн. евро).

От 2025 г. до 2027 г. компанията ще се фокусира върху разширяването на Sinsay в Полша и Източна, Централна и Южна Европа, с предпазлив подход в Западна Европа.

Компанията планира да открие 1500 нови магазина Sinsay и около 100 магазина на други свои марки тази година, като целта е до края на 2025 г. да има около 4400 магазина.

Нетната печалба на търговеца на дребно се понижава със 7% до 450 млн. злоти през четвъртото тримесечие на 2024 г., разминавайки се с прогнозата на анализаторите със 70 млн. злоти, тъй като нарастващите оперативни разходи натежават върху приходите.

Съотношението на разходите за продажби, общите и административните разходи спрямо приходите се е увеличило до 41% през тримесечието в сравнение с 38% година по-рано, отразявайки допълнителните разходи за разширяване на дейността и по-високите разходи за труд, заявиха от LPP.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:06 | 03.04.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още