Най-големият полски търговец на дребно на модни стоки LPP очаква приходите му да се увеличат през 2025 г. благодарение на двуцифрен процентен ръст на онлайн продажбите и бързото разширяване на мрежата от магазини Sinsay, съобщиха от компанията в четвъртък. Тя е собственик още на марките Reserved, Mohito, Cropp и House.
Базираният в Гданск търговец на дребно, чиито магазини се намират предимно в Централна Европа, включително в България, е открил 572 нови магазина през миналата година, 534 от които са на бюджетната марка Sinsay, която се конкурира с търговците на бърза мода като Bershka на Inditex.
Бизнес моделът на Sinsay е фокусиран върху експанзията в по-малките градове, като предлага евтина мода в райони с по-ниска конкуренция на пазара на дребно, припомня Ройтерс.
„Успехът на Sinsay, който отбеляза забележителен ръст на приходите от близо 47% при постоянни валутни курсове през 2024 г., служи като ясен импулс за по-нататъшния растеж на LPP, основан на тази формула за продажби, която предефинира търговията в по-малките градове“, заяви главният изпълнителен директор на LPP Марек Пиехоцки в писмо до акционерите.
LPP прогнозира приходи в размер на 25-26 млрд. злоти (5,98-6,22 млрд. евро) за 2025 г.. Тя също така очаква брутен марж от 53% до 54% спрямо 53,1% през 2024 г.
За миналата година компанията отчита приходи в размер на 20,19 млрд. злоти (4,83 млрд. евро). В България приходите за 2024 г. растат с 20% до 569 млн. злоти (136 млн. евро).
От 2025 г. до 2027 г. компанията ще се фокусира върху разширяването на Sinsay в Полша и Източна, Централна и Южна Европа, с предпазлив подход в Западна Европа.
Компанията планира да открие 1500 нови магазина Sinsay и около 100 магазина на други свои марки тази година, като целта е до края на 2025 г. да има около 4400 магазина.
Нетната печалба на търговеца на дребно се понижава със 7% до 450 млн. злоти през четвъртото тримесечие на 2024 г., разминавайки се с прогнозата на анализаторите със 70 млн. злоти, тъй като нарастващите оперативни разходи натежават върху приходите.
Съотношението на разходите за продажби, общите и административните разходи спрямо приходите се е увеличило до 41% през тримесечието в сравнение с 38% година по-рано, отразявайки допълнителните разходи за разширяване на дейността и по-високите разходи за труд, заявиха от LPP.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни