Макар че растежът на рекламния бизнес на световно ниво се е забавил в началото на 2023 г., той ще се възстанови с по-типичен темп през останалата част от годината, тъй като инфлацията се забавя, а решаването на проблемите с веригите на доставки продължава. Това показва нова прогноза на медийната инвестиционна група GroupM, подразделение на WPP.
Разходите за реклама ще се увеличат с 5,9% тази година до 874,5 млрд. долара, без да се включва политическата реклама в САЩ, показва докладът, цитиран от WSJ. Данните са малко под ръст на световната инфлация, както е прогнозирана от Международния валутен фонд, което означава, че представлява лек спад в реално изражение, коментира Кейт Скот-Доукинс, президент на бизнес разузнаването в GroupM, в презентация в четвъртък. Прогнозата съответства на очакванията на GroupM от края на миналата година.
Ръстът отчасти ще дойде от автомобилния сектор, който отново има наличности да рекламира след дълъг период на ограничено предлагане, казва GroupM. Компютрите и телевизорите, към които се насочиха потребителите в началото на пандемията през 2020 г., също ще достигнат началото на обичайните си цикли на актуализиране към края на годината, което ще предизвика ново търсене.
„Разбира се, има големи последващи събития, които може да възпрепятстват истинската нормалност. Войната в Украйна продължава, а приложението на изкуствения интелект в абсолютно всичко означава, че всеки ден ще донесе по нещо ново“, казва GroupM в доклада.
Бизнесите, насочени към потребителите, например Walmart и Uber, все повече използват данните си и пространството за реклама на сайтовете и приложенията си, за да помогнат на рекламиращите да достигнат потребители чрез т.нар. медийни мрежи за търговия на дребно. Този сегмент, който се превърна в двигател на растежа в рекламната индустрия, ще се разрасне с 9,9% до 125,7 млрд. долара през 2023 г. и се очаква да надмине телевизионните приходи през 2028 г., прогнозира GroupM.
Приходите от реклами на свързана телевизия – друг двигател на растежа, ще се увеличат с 10,4% от 2023 до 2028 г. на обща годишна база до 42,5 млрд. долара, посочва GroupM. Очаква се външната реклама, която включва билборди например, да се разрасне с 13,4% до 35,6 млрд. долара през 2023 г., а дигиталната външна реклама – с 26,1% до 13,3 млрд. долара.
В същото време дигиталните реклами се забавят, като очакваният ръст за 2023 г. е от 8,4%. Това е най-бавният темп на увеличение от финансовата криза през 2009 г. GroupM заяви, че забавянето трябва да се разглежда като функция на размера и зрелостта на дигиталното пространство вместо като резултат на по-широкото икономическо забавяне. Приходите от онлайн реклама през 2023 г. по прогнози ще формират 68,8% от общите приходи на световно ниво.
„Тъй като дигиталната реклама сега формира над две трети от общата, дигиталният ръст на исторически двуцифрени нива стана все по-труден за постигане и очакваме да се забави още през следващите пет години“, се казва в доклада.
GroupM очаква изкуственият интелект да донесе или поне да се доближи до поне половината от всички рекламни приходи до края на 2023 г. Макар че изкуственият интелект се използва отдавна, новите инструменти и напредъкът на генеративния изкуствен интелект означава, че технологията ще разтърси повече елементи от рекламата и медиите, казва GroupM.
“Превратната точка сега [е, че изкуственият интелект] се разраства много по-широко в случаите и каналите на употреба. Броят на компаниите, които участват или потенциално участват в създаването на тези инструменти, е различен и е нещо, което ние продължаваме да обсъждаме и следим и очакваме той да се увеличи в до 60%, 70%, 80%, 90% от приходите от реклама в световен мащаб“, казва Скот-Докинс.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?