LinkedIn отдавна не е платформата за „търсене на работа“, а е социална мрежа за изграждане на личен бранд, за създаване на професионални връзки, за продажби, за развитие на работодателска марка. Това каза Александър Кръстев, LinkedIn маркетинг специалист и автор на книгата „Петте кръга: как да накарате LinkedIn да работи за вас“, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
„LinkedIn е платформата, в която личните ни профили са най-силно обвързани с корпоративните страници. Това е място, където можем да изграждаме мрежа от контакти, да участваме в дискусии, да споделяме знания“, коментира той каква е целта на присъствие на потребителите в социалната мрежа.
Кръстев посочи, че много компании инвестират в присъствието си в LinkedIn не само за да повишат продажбите си, а ангажираността на служителите си, което се „отразява положително какви хора кандидатстват за свободните позиции в компаниите“, обясни той.
„Петте кръга на LinkedIn са качественото съдържание, добрият пример от висшия мениджмънт, ангажираните служители, разширяването на аудиторията и идейното лидерство т.нар. „thought leadership“. Като използваме най-голяма част от тези пет кръга се получава най-висока ефективност в професионалната мрежа за компаниите, но вече и за хората“, изброи маркетивт специалистът как се получава стандарт в качеството на платформата при предоставянето на контакти.
Според Кръстев най-важен от петте кръга е първият – качественото съдържание, защото изгражда доверие. Към него върви и активното участие на потребителя в дискусиите в коментарите под чуждите постове.
„Качественото съдържание трябва да демонстрира нашата експертиза, но и да добавя стойност за останалите и да не размива дискусиите“, обясни той и добави, че компаниите търсят сигурна среда за комуникациите си.
Маркетинг специалистът подчерта, че LinkedIn дълги години е „платформата с най-високо ниво на доверие“. Той напомни, че се премахват фалшиви или неактивни профили и 1,6 млн. потребители на социалната мрежа у нас са предимно реални хора и бизнеси.
„LinkedIn е първото място, където потенциален работодател, клиент или партньор ще потърси служител и следователно профилът трябва да работи за потребителите“, отбеляза Александър Кръстев и съветва всеки, който мисли за кариерата си стратегически, би спечелил от присъствие в платформата, защото в LinkedIn има „контрол върху това как изглеждаме като професионалисти“.
Маркетинг експертът съобщи, че изкуственият интелект също е полезен за развиване на профила в LinkedIn със структуриране на идеи, заглавия, стил, но предупреди, че проблемът идва, когато всичко се прави от AI.
„Това се вижда особено ясно през последните месеци – отваряш фийда си и първите няколко публикации много често звучат по един и същи начин, изглеждат по един и същи начин. Това е голяма грешка, защото ако всеки един професионалист прилича на другите професионалисти, той няма как да изпъкне“, посочи как не трябва да се структурира представянето на кандидата за работа Кръстев. Той е категоричен, че поведението трябва да съответства на кариерното развитие, да не е напомпано“, защото крие рискове при представянето в реална среда.
С колко се разширява потребителската база на LinkedIn в България? Какви съвети търсят потребителите? Защо освен профил във Facebook трябва да имаш представяне и в LinkedIn?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?