IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Кои са петте кръга за успех в социалната мрежа за професионалисти LinkedIn

Как гледа бизнесът на професионалните социални мрежи, коментира маркетинг специалистът Александър Кръстев

17:00 | 08.07.25 г.
Снимка: Sheldon Cooper/SOPA Images/LightRocket via Getty Images Потребители на плана Premium
Снимка: Sheldon Cooper/SOPA Images/LightRocket via Getty Images Потребители на плана Premium

LinkedIn отдавна не е платформата за „търсене на работа“, а е социална мрежа за изграждане на личен бранд, за създаване на професионални връзки, за продажби, за развитие на работодателска марка. Това каза Александър Кръстев, LinkedIn маркетинг специалист и автор на книгата „Петте кръга: как да накарате LinkedIn да работи за вас“, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.

„LinkedIn е платформата, в която личните ни профили са най-силно обвързани с корпоративните страници. Това е място, където можем да изграждаме мрежа от контакти, да участваме в дискусии, да споделяме знания“, коментира той каква е целта на присъствие на потребителите в социалната мрежа.

Кръстев посочи, че много компании инвестират в присъствието си в LinkedIn не само за да повишат продажбите си, а ангажираността на служителите си, което се „отразява положително какви хора кандидатстват за свободните позиции в компаниите“, обясни той.

„Петте кръга на LinkedIn са качественото съдържание, добрият пример от висшия мениджмънт, ангажираните служители, разширяването на аудиторията и идейното лидерство т.нар. „thought leadership“. Като използваме най-голяма част от тези пет кръга се получава най-висока ефективност в професионалната мрежа за компаниите, но вече и за хората“, изброи маркетивт специалистът как се получава стандарт в качеството на платформата при предоставянето на контакти.

Според Кръстев най-важен от петте кръга е първият – качественото съдържание, защото изгражда доверие. Към него върви и активното участие на потребителя в дискусиите в коментарите под чуждите постове.

„Качественото съдържание трябва да демонстрира нашата експертиза, но и да добавя стойност за останалите и да не размива дискусиите“, обясни той и добави, че компаниите търсят сигурна среда за комуникациите си.

Маркетинг специалистът подчерта, че LinkedIn дълги години е „платформата с най-високо ниво на доверие“. Той напомни, че се премахват фалшиви или неактивни профили и 1,6 млн. потребители на социалната мрежа у нас са предимно реални хора и бизнеси.

„LinkedIn е първото място, където потенциален работодател, клиент или партньор ще потърси служител и следователно профилът трябва да работи за потребителите“, отбеляза Александър Кръстев и съветва всеки, който мисли за кариерата си стратегически, би спечелил от присъствие в платформата, защото в LinkedIn има „контрол върху това как изглеждаме като професионалисти“.

Маркетинг експертът съобщи, че изкуственият интелект също е полезен за развиване на профила в LinkedIn със структуриране на идеи, заглавия, стил, но предупреди, че проблемът идва, когато всичко се прави от AI.

„Това се вижда особено ясно през последните месеци – отваряш фийда си и първите няколко публикации много често звучат по един и същи начин, изглеждат по един и същи начин. Това е голяма грешка, защото ако всеки един професионалист прилича на другите професионалисти, той няма как да изпъкне“, посочи как не трябва да се структурира представянето на кандидата за работа Кръстев. Той е категоричен, че поведението трябва да съответства на кариерното развитие, да не е напомпано“, защото крие рискове при представянето в реална среда.

С колко се разширява потребителската база на LinkedIn в България? Какви съвети търсят потребителите? Защо освен профил във Facebook трябва да имаш представяне и в LinkedIn?

Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:38 | 08.07.25 г.
Най-четени новини
Още от Медии и маркетинг виж още

Коментари

Финанси виж още