IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Седем урока по лидерство в трудни времена

Корпоративната култура е токсична, шефът ви има нарцистични черти, а бизнес средата става все по-сложна. Звучи ли ви познато?

09:00 | 17.11.23 г.
Съдържание на ВИУ
Снимка: ВИУ
Снимка: ВИУ

Корпоративната култура е токсична, шефът ви има нарцистични черти, а бизнес средата става все по-сложна. Звучи ли ви познато?

За Сонал Триведи е така. Експертът по лидерство, автор и възпитаник на програмата за магистърска степен по стопанско управление (MBA) за глобални ръководители при Академията за ръководители към Виенския икономически университет е изпитал от първа ръка какво означава да си на грешното място в грешния момент в кариерата си.

Вместо да се откаже, Сонал анализира какво е необходимо, за да се премине от болка към растеж и да се постигне успешна професионална и лична промяна. Ето седемте най-важни урока по лидерство, които правят трансформационното лидерство възможно.

Сонал Триведи ръководи базираната в Далас консултантска компания за лидерство и управление The Como Group заедно със своя партньор Кристин Стробуш от май 2020 г. Тя е завършила MBA програмата за глобални ръководители при Академията за ръководители към Виенския икономически университет и е съавтор на бизнес трилъра "The F Place" заедно със Стробуш, в който членът на съвета на директорите и главен търговски директор Бриана успешно се бори с токсичната корпоративна култура във фармацевтична компания.

По време на лидерска среща на високо равнище на езерото Комо, Триведи и Стробуш - и двете по това време все още работят в голяма корпорация - решават да създадат своя собствена компания, наречена "The Como Group".

Когато водещата роля е от значение: факторът Комо

"COMO е съкращение, което означава яснота (Clarity) - яснота относно целта и мисията на компанията; лична отговорност (Ownership); начин на мислене (Mindset) и "единствен по рода си” (One of a kind), т.е. индивидуалност като лидер и като организация", казва Сонал Триведи.

Идеята за книгата се ражда на сутрешно кафе един понеделник, след като Триведи и Стробуш са уволнени от работодателя си поради мащабна програма за съкращаване на разходите. Историята е пропита от личния опит на авторите.

Експертът по лидерство Сонал Триведи има седем големи урока по лидерство, които е научила сама, някои от тях по трудния начин, и които сега предава на лидери в големи компании по целия свят:

1. Започнете с яснота, смисъл и ценности

"Преди много години се заклех пред себе си: Акоинвестирам значителна част от времето си в нещо, то трябва да има голямо значение за мен и положително въздействие върху другите. Ако правя нещо, то трябва да е смислено - в истинския смисъл на думата", казва тя.

2. Живейте и управлявайте според ценностите си

За да оказваме трансформиращо влияние като лидери, е важно да сме наясно със собствения си смисъл: "Личните ценности не винаги могат да бъдат отделени от професионалните. Ако почтеността е много важна за вас (както за мен), тя е важна както в личния, така и в професионалния ви живот; тогава тя не е вариант, а условие. Това означава, че ако правилата на вашата почтеност са нарушени, това трябва да има последствия", казва Сонал Триведи. Когато става въпрос за уволнения, изцяло мотивирани от стремеж към печалба, това често е трудно. Точно това се случва на Бриана в романа: тя трябва да уволни важна част от екипа си поради мерки за намаляване на разходите, но отказва - и напуска сама.

3. Отговорността започва от вас

“Добрият лидер се чувства отговорен за собственото си поведение и действия. Това означава, че той или тя също признава грешките си и поема последствия", казва Сонал Триведи. В същото време е важно и да се действа, защото "една идея без изпълнение си остава мечта", казва Триведи. Тя наблюдава липсата на последствия и лична отговорност в много компании.

4. Начинът ви на мислене има значение

"Начинът на мислене, с който подхождате към управлението на служителите, е от огромно значение - независимо дали е положителен, или отрицателен. Често можете да разберете това само като погледнете някого, преди да е казал и дума", казва експертът. Компаниите в нашия свят на BANI (крехък, тревожен, нелинеен и неразбираем) се нуждаят от лидери с позитивно мислене, ориентирано към решения.

5. Бъдете уникален лидер

"Спешно се нуждаем от разнообразие в компаниите. Това означава, че индивидуалността на човека става важна за общата картина. Лидерите трябва да открият и зачитат собствената си индивидуалност - и да правят същото със служителите си", казва Триведи. Много хора, особено жени, се борят със синдрома на самозванеца. Тя уточнява: "Аз самата съм засегната, както и много други. Когато започнахме подкаста "Факторът COMO", този досаден глас продължаваше да се намесва в мислите ми: "Защо някой трябва да те слуша? На кого му пука?". Тя съветва да приемете тези мисли, но не твърде сериозно. "Има чудесни инструменти, които помагат да съобразите начина си на мислене с вашите силни страни и положителни цели. Например, също като Бриана в романа, използвам медитация и табла за визуализация, за да придобия яснота за целите си", казва тя. Самите организации също трябва да подчертаят своята уникалност и своите силни страни, за да бъдат успешни в бъдеще.

6. Да оцелееш в корпоративната политика

Нека повторим: да останете верни на ценностите си е здравословно. "Токсичната култура е изолираща, неетична и конфликтна; властта и печалбата са по-важни от хората. В романа Бриана балансира токсичната култура с ориентацията си към решения, емпатията и човеколюбието си", казва Триведи. Тя казва, че за да има отворена и здравословна култура, е необходимо като лидер да насърчавате служителите да изразяват мнението си - дори когато това е трудно.

7. Определяне на ясни граници

"За да останете здрави като лидери, е важно да определите личните си граници", казва Триведи. Това включва отстояване на собствените ценности и мнения и смело разглеждане на оплаквания, но също така и определяне на граници за собствената работа. "Много хора се борят с баланса между професионалния и личния живот: те наблягат на работата, а каквото остане отива за личния живот, приятелите и семейството", казва тя. "Важно е да съобщите ясно какво не подлежи на обсъждане - например да взимате децата си от училище в 17:00 ч. всеки ден, дори ако трябва да си тръгнете от офиса или от среща", казва Триведи.

За повече информация, последвайте линка.

Последна актуализация: 08:08 | 17.11.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Мениджмънт виж още
Финанси виж още