„Индустриален холдинг България“ АД (ИХБ) отчита значителен спад и в общите приходи от дейността си през 2023 г., и в печалбите, сочи консолидираният отчет на компанията, публикуван в Бюлетин Investor.
През 2023 г. приходите на дружеството възлизат на 122,079 млн. лв. при 152,706 млн. лв. година по-рано, или спад от 20% на годишна база. По-драстичен е спадът в печалбата – до 6,493 млн. лв. от 23,548 млн. лв., или със 72% по-малко на годишна база.
Компанията отдава свиването на общите си приходи основно на намалелите приходи от чартиране на кораби и кораборемонт заради засилването на конкуренцията в региона. Приходите от превоз на товари по договори за рейсов чартър и от договори за тайм-чартър намаляват съответно с 50,4% и 40% (до 12,403 млн. лв. при 25,010 млн. лв. през 2022 г., и 21,845 млн. лв. при 36,216 млн. лв. през 2022 г.).
Лек ръст има на приходите от производство на металорежещи машини, компоненти и детайли – до 37,184 млн. лв. при 34,663 млн. лв. през 2022 г., или около 7%. Това се дължи на увеличените продажни цени и на дела на по-тежките и дълги машини в продажбите. Нарастват и приходите от обработка на товари до 10,478 млн. лв. при 9,607 млн. лв. година по-рано, или с около 9% на годишна база.
Дружеството отчита спад в разходите за материали с 20% на годишна база и за 2023 г. те възлизат на 32,341 млн. лв. Слабо нарастват разходите за персонал – с 3% на годишна база (от 35,221 млн. лв. през 2022 г. до 36,332 млн. лв. през 2023 г.).
Компанията е получила 172 хил. лв. по правителствената програма за компенсиране на потребителите на електрическа енергия през 2023 г.
Към 31 декември 2023 г. „Индустриален холдинг България“ установява индикатори за обезценка на четири кораба, свързани със спада на фрахтовия пазар в резултат на увеличеното активно предлагане на корабен тонаж и на разрастващите се военни конфликти, завишаващите се екологични изисквания към корабите в експлоатация, както и нарастващата волатилност и нестабилност на пазара (политически рискове и други). Общата отчетена загуба от обезценка на корабите през 2023 г. е в размер на 2,871 млн. лв. (при 10,433 млн. лв. през 2022 г.).
Компанията отчита негативното въздействие върху сектора на военните конфликти в различни региони на света, най-вече ескалацията на напрежението в Йемен, което на практика парализира трафика през Суецкия канал поради заплахата от военни действия срещу търговските кораби, преминаващи през Аденския залив и Червено море. Глобалните санкции срещу Русия и забавения растеж на китайската икономика са другите фактори, влияещи върху пазара. Негативно върху бизнеса се отразяват и завишаващите се екологични изисквания заради проблемите с климата.
Свързани компании:
Текстът е актуализиран към 14:30 ч. на 11.03.2024 г.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни