„Индустриален холдинг България“ АД (ИХБ) отчита значителен спад и в общите приходи от дейността си през 2023 г., и в печалбите, сочи консолидираният отчет на компанията, публикуван в Бюлетин Investor.
През 2023 г. приходите на дружеството възлизат на 122,079 млн. лв. при 152,706 млн. лв. година по-рано, или спад от 20% на годишна база. По-драстичен е спадът в печалбата – до 6,493 млн. лв. от 23,548 млн. лв., или със 72% по-малко на годишна база.
Компанията отдава свиването на общите си приходи основно на намалелите приходи от чартиране на кораби и кораборемонт заради засилването на конкуренцията в региона. Приходите от превоз на товари по договори за рейсов чартър и от договори за тайм-чартър намаляват съответно с 50,4% и 40% (до 12,403 млн. лв. при 25,010 млн. лв. през 2022 г., и 21,845 млн. лв. при 36,216 млн. лв. през 2022 г.).
Лек ръст има на приходите от производство на металорежещи машини, компоненти и детайли – до 37,184 млн. лв. при 34,663 млн. лв. през 2022 г., или около 7%. Това се дължи на увеличените продажни цени и на дела на по-тежките и дълги машини в продажбите. Нарастват и приходите от обработка на товари до 10,478 млн. лв. при 9,607 млн. лв. година по-рано, или с около 9% на годишна база.
Дружеството отчита спад в разходите за материали с 20% на годишна база и за 2023 г. те възлизат на 32,341 млн. лв. Слабо нарастват разходите за персонал – с 3% на годишна база (от 35,221 млн. лв. през 2022 г. до 36,332 млн. лв. през 2023 г.).
Компанията е получила 172 хил. лв. по правителствената програма за компенсиране на потребителите на електрическа енергия през 2023 г.
Към 31 декември 2023 г. „Индустриален холдинг България“ установява индикатори за обезценка на четири кораба, свързани със спада на фрахтовия пазар в резултат на увеличеното активно предлагане на корабен тонаж и на разрастващите се военни конфликти, завишаващите се екологични изисквания към корабите в експлоатация, както и нарастващата волатилност и нестабилност на пазара (политически рискове и други). Общата отчетена загуба от обезценка на корабите през 2023 г. е в размер на 2,871 млн. лв. (при 10,433 млн. лв. през 2022 г.).
Компанията отчита негативното въздействие върху сектора на военните конфликти в различни региони на света, най-вече ескалацията на напрежението в Йемен, което на практика парализира трафика през Суецкия канал поради заплахата от военни действия срещу търговските кораби, преминаващи през Аденския залив и Червено море. Глобалните санкции срещу Русия и забавения растеж на китайската икономика са другите фактори, влияещи върху пазара. Негативно върху бизнеса се отразяват и завишаващите се екологични изисквания заради проблемите с климата.
Свързани компании:
Текстът е актуализиран към 14:30 ч. на 11.03.2024 г.


Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан