Бизнес група, в която влизат General Motors Co., Toyota Motor Corp., Volkswagen AG и други големи автомобилни производители, заяви, че законопроектът на стойност 430 млрд. долара, одобрен в неделя от американския Сенат, може да застраши постигането на целите за налагане на електрическите превозни средства в САЩ до 2030 г., съобщава Bloomberg.
„За съжаление, изискванията за данъчните облекчения за покупка на електромобил ще направят така, че голяма част от електрическите коли на пазара да останат без достъп до подобни стимули“, предупреждава главният изпълнителен директор на Алианса за автомобилни иновации Джон Бозела, добавяйки, че законопроектът „също така ще застраши колективната цел за увеличаване на дела на електромобилите до 40-50% от общите продажби до 2030 г. на американския пазар.
Групата от автомобилни концерни предупреди в петък, че голяма част от електрическите модели няма да отговарят на изискванията за данъчни облекчения в размер на 7500 долара за купувачите в САЩ.
За да отговарят на условията за кредит, превозните средства трябва да бъдат сглобени в Северна Америка, което би изкарало от играта редица електрически автомобили, след като законопроектът влезе в сила.
Въпросните мерки налагат и други ограничения, свързани с материалите и суровините, от които са изградени превозните средства, както и цената на електромобилите, за да се намали влиянието на Китай в глобалните вериги на доставка.
След 2023 г. превозните средства с батерии, които имат китайски компоненти, няма да могат да се възползват от стимулите.
Сенаторът Джо Манчин, който настояваше за въвеждането на ограниченията, каза, че електромобилите не трябва да зависят от чуждестранни вериги на доставка, докато сенатор Деби Стабъноу от Мичиган заяви, че мерките няма да работят.
Законопроектът предвижда и данъчно облекчение от 4000 долара за употребявани електромобили. Пакетът осигурява милиарди долари ново финансиране за производството на електрически коли, както и 3 млрд. долара за електрификация на автопарка на пощенската служба на САЩ.
Тези стимули, които се очаква да приключат през 2032 г., са ограничени и за пикапите, микробусите, SUV колите. Тези превозни средства могат да се класират за облекчения, ако цената им не надхвърля 80 хил. долара. При леките коли ограничението е до 55 хил. долара. За стимулите имат право да кандидатстват домакинства с брутен годишен доход до 300 хил. долара.
Камарата на представителите на САЩ ще гласува законопроекта в петък (12 август).
През 2021 г. президентът на САЩ Джо Байдън си постави за цел да стимулира увеличението на дела на електромобилите до 50% от новите продажби в страната до 2030 г.


ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рама
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат