IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Altruist – за семейния сладкарски бизнес с любов

Залагайки на липса на компромиси в качеството, семейството зад Altruist вече мисли за ново заведение

09:26 | 17.08.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Vivacom
Снимка: Vivacom

Без право на грешка

Първоначалната идея на семейството била Румяна да спре работа, но в крайна сметка от 12-часов работен ден достига до 14-часов и няма желание да се отказва. Зарежда се от контакта с младите хора, с които работи, и е щастлива да опознава повече техния свят и идеите им. И с усмивка казва, че се чувства на 35 години.

В Altruist работят 12 души – 6 в цеха и 6 на бара. Работата потръгва изключително бързо, само за месец-два, а Румяна отдава това на факта, че хората оценяват старанието и „това, че не ги лъжеш“.

За екипа компромиси по отношение на качеството на храната и обслужването не съществуват. „Ако нещо не е както трябва в цеха, го бракуваме“, коментира Румяна и е наясно, че това е най-голямата сила на семейния ѝ бизнес.

„Когато хората усетят нещо хубаво и това хубаво се повтаря, те не ти изневеряват. Ще ти изневерят веднага щом нещо не им хареса“, коментира тя. Именно това внимание към детайла и отношението са причината Altruist, който тогава е съвсем младо заведение, да запише едва 20% свиване на бизнеса по време на коронавирусната пандемия. Клиентите продължават да се връщат и да поръчват за вкъщи.

Румяна Ризова, съсобственик на Altruist Румяна Ризова, съсобственик на Altruist

 

Сладката част на семейния бизнес

Румяна не вижда никакви негативи в това да работи със семейството си. Казва, че е прекрасно да бъдат непрестанно заедно и да разговарят на всякакви теми, чувствайки се по-близки.

Засега семейството почти е запълнило капацитета за работа на Altruist, който от няколкото месеца има и приятна лятна градина в задния двор на сградата, в която се помещава. Но Румяна и синовете ѝ вече мислят за експанзия – за второ заведение, където евентуално да се предлагат и повече солени неща.

На този етап семейството не и е поставило срок, в който това да се случи, а в момента в процес на изчистване на всички процеси, за да може второто заведение да заработи нормално.

„Едно е да работиш сам, семейно, друго е с 10 човека, трето е с 20-30“, коментира Румяна. „Семейният бизнес не предполага такова разрастване, но ще трябва да преминем към по-корпоративната стъпка и да станем малко по-големи“.

Мястото за новото заведение още не е избрано, а Румяна иска нещата да се случат естествено, без натиск от срокове и прекомерно бързане.

А за да се движи напред този бизнес, екипът на Altruist използва редица технологии. Румяна казва, че без тях нищо не може да се случи.

„Аз ги използвам денонощно. Сутрин ми изпращат онлайн съобщения за това, което липсва, за това, което трябва да се направи. Имаме си групи, в които си изпращаме неща, които сме направили, видели, попаднали са ни, обменяме мнения“, споделя тя. Самите поръчки също се случват онлайн, а Altruist ползва активно всякакви канали за комуникация, включително Facebook, Viber и Instagram.

Фирмата използва пакетна услуга за интернет, телефон и телевизионна услуга, включваща радио, звучащо за гостите.

За Румяна магията на Altruist е в това, че едновременно модерно, но и семейно. А след 10 години иска да види бизнеса като верига, но да има усещането за малкия бизнес, „усещане за място, каквото няма никъде другаде“.

Altruist е част от близо 99% от фирмите в България, които са малки или средни по размер според данни на Министерство на икономиката и индустрията [1]. Те осигуряват 75% от заетостта на пазара на труда и 65% от добавената стойност в икономиката. За Vivacom обаче хора като Румяна - със своите усилия, вдъхновяващ пример и реален принос към развитието на обществото, са истински „Бизнес великани“. Румяна е и един от героите в едноименната кампания на телекома, в която участват реални представители на малкия и среден бизнес. Специално за техните нужди, за да са по-ефективни и по-конкурентоспособни, Vivacom предлага комбинирани оферти за мобилни услуги, телевизия и интернет, с които те могат да спестят до 30% от цената за телеком услуги.

[1]  Статистика за бизнеса от сайта на МИИ

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:24 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още