IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Луксозното вино остава устойчиво на спада в икономиката

Най-големият вписан на борсата в Австралия производител на вино залага на ценовите повишения, за да увеличи приходите

10:15 | 18.08.22 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Винарната Treasury Wine Estates, известна най-вече с бранда си Penfolds, заяви, че очаква търсенето на премиум и луксозните ù продукти да остане силно, макар че икономическият спад заплашва да засили натиска върху разходите за живот, съобщава Bloomberg.

Най-големият вписан на борсата в Австралия производител на вино залага на ценовите повишения, за да увеличи приходите, фокусирайки се върху луксозните вина.

„Категорията на вината се доказа устойчива през предишни периоди на икономическо затягане подобно на това, което се случва по света, а виното обикновено се възприема като достъпен лукс за много потребители“, заяви главният изпълнителен директор Тим Форд в разговор с инвеститорите в четвъртък. „Вярваме, че потребителите ще станат все по-проницателни по отношение на начина, по който харчат наличния си доход“.

По-младите любители най-вече се насочват към скъпо вино, а потреблението у дома остава високо – две тенденции, които се ускориха по време на пандемията, казва Форд.

Базираният в Мелбърн производител подчертава серия от инициативи за потребителско изживяване, включително временен магазин в лондонския Harrods, както и откриването на магазин Penfolds House в Сингапур по-късно тази година. В същото време австралийското подразделение, което произвежда вино от долината Напа в Калифорния – ще представи марката пенливо вино 19 Crimes следващия месец, което ще бъде рекламирано от американския рапър Снуп Дог.

За годината до 30 юни нетните приходи от продажби на бранда Penfolds извън континентален Китай са се разраснали с 45%, стана ясно в четвъртък. Най-силното представяне е в Азия, където продажбите са скочили със 106%. Въпреки това предишната зависимост от продажбите от Китай се вижда от спада на общите приходи на подразделението с 9%.

Производителят засили усилията си да навлезе на други пазара отвъд Китай, след като през 2020 г. Пекин наложи мита от над 200% върху продукти от Австралия за период от 5 години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:19 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още