IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Swatch очаква рекордни приходи след възстановяването на пазара в Китай

Компанията е оптимист за бъдещето, въпреки че четвъртото тримесечие беше трудно

12:40 | 24.01.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Swatch Group може да достигне рекордни приходи от продажби в размер на 9 млрд. швейцарски франка (9,8 млрд. долара) през 2023 г., докато Китай се възстановява от анти-Covid ограниченията, а търсенето в Европа и САЩ остава силно. Това обяви главният изпълнителен директор Ник Хайек в интервю, пише Bloomberg.

Оптимистичната прогноза на Хайек тласна цената на акциите на Swatch с 2% нагоре при отварянето на пазара в Цюрих. Анализаторите очакват 8,1 млрд. франка приходи за тази година.

Швейцарският производител на часовници отчете 7,5 млрд. франка приходи от продажби за 2022 г., което представлява 4,6% повишение при постоянни валути, но не успя да изпълни прогнозите на анализаторите. Продажбите в Китай се сринаха с 30% през четвъртото тримесечие и с 50% през декември, след като рестрикциите, наложени заради Covid-19, последвани от вълна от заразени, нанесоха удар на марки като Longines.

Хайек коментира, че продажбите в Китай вече са значително над особено силния януари миналата година, както и че фирмата се радва на силно представяне на брандове като Swatch, Omega и бижутата Harry Winston, които могат да тласнат до рекорд приходите от продажби за 2023 г.

„Това е реалистично и постижимо“, посочва Хайек в интервю.

Проблемите в Китай доведоха до генерирането на 700 млн. франка по-малко приходи за 2022 г. Swatch отчете по-бавен ръст на печалбата от очакваното, като оперативната печалба нарасна с 13 на сто до 1,16 млрд. франка.

Swatch започна сътрудничество за MoonSwatch през март, което доведе до хаос в търговията на дребно в нейните бутици по света, тъй като потребителите бързаха да се сдобият със пластмасовата версия на емблематичния Omega Speedmaster за 260 долара.

Компанията продаде над милион бройки MoonSwatch през 2022 г. през миналата година.

„Не спира. Опашките продължават“, коментира Хайек за MoonSwatch, който сега е наличен в Китай, Индия и други пазари в Азия. „Все още виждаме потенциал за двуцифрен растеж в САЩ, въпреки че, разбира се, той ще бъде по-бавен“.

Последна актуализация: 12:40 | 24.01.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още