Японското саке привлича нови фенове по целия свят, но на местния си пазар японците губят интерес към напитката, разказва BBC.
Генки Ито казва, че има няколко фактора зад продължаващия спад на продажбите на саке на японския пазар.
„Потреблението на саке в Япония намалява значително заради растящия избор от алкохол... както и заради западното влияние върху потребителската култура“, казва той.
Японски емигрант, Ито е основател на Tippsysake, американски сайт, който се фокусира върху вноса и продажбата на алкохолната напитка, произвеждана от ферментирал ориз.
Той добавя, че репутацията на сакето в Япония е опетнена от по-евтини, нискокачествени версии „с много добавки, които причиняват махмурлук“.
Сакето, което обикновено е с алкохолно съдържание между 15 и 17%, често се посочва като националната напитка на Япония. Днес обаче бирата е най-продаваният алкохол в страната.
Данните показват, че спадът при сакето са доста ясно изразени. Между 1973 и 2020 г. годишните продажби в Япония са се сринали със 75%, показва докладът. В същото време Асоциацията на пивоварите в Япония каза през 2021 г., че търсенето на местния пазар се е свило с 30% през последното десетилетие.
Благодарение на над 1100 японски производители на саке обаче има и нещо положително – трайно силните международни продажби. Износът на саке през 2021 г. е достигнал 40,2 млрд. йени (294 млн. долара), посочва Асоциацията на японските производители на саке и шончу. Тя добавя, че това е рекорд за 12-а поредна година.
Какво обаче стои зад международния растеж? Според главния изпълнителен директор на производителя на саке Tatenokawa Джумпей Сато нарастващото уважение към японската храна и култура със сигурност помага.
Въпреки това той обяснява, че производителите на саке продължават да изпълняват и успешна политика с фокус върху износа на някои от най-добрите си бутилки. „Международният износ и лускозното саке са ключови елементи за бъдещото ни управление“, казва Сато, което е шесто поколение производител на напитката в Tatenokawa.
„Разбира се, и местният сектор е важен, но е също толкова важно и да бъдем признати на новия световен пазар. Мисля, че това ще даде бляскаво бъдеще на японското саке“, допълва той.
Според Ито освен фокуса върху качеството за износния пазар производителите адаптират и рецептите си, за да увеличат нивото на естествена киселина в сакето и малко да намалят съдържанието на алкохол, така че вкусът му да напомня повече на виното.
Идеята е, че така сакето ще се хареса на повече любители на виното, но и че по-добре ще пасва на по-богатата, по-мазната и често базирана на млечни продукти храна на Запад.


Гласуват шестия вот на недоверие срещу кабинета Росен Желязков (НА ЖИВО)
Радев: Хората изпревариха парламента и гласуваха недоверие на кабинета
Украйна порази пореден танкер в Черно море
Въпреки протестите: ГЕРБ–СДС остава първа политическа сила
САЩ превзеха танкер на Венецуела с 2 млн барела петрол
Пауъл каза, че инфлацията намалява, но остава
Сатя Надела за AI уменията за бъдещето
САЩ конфискуват санкциониран петролен танкер край бреговете на Венецуела
Украйна изпрати ревизирания план от 20 точки на САЩ
Индустрията навлиза в нова ера на еднакви модели от водещи марки
Нов проблем пред електромобилите – цените на кобалта са скочили със 100%
Какви са слабите места на дизеловия Mercedes-Benz OM651
ЕС тихомълком планира нов клас автомобили с цена под 15 000 евро
Знаете ли как Audi Matrix LED комуникира с пътя?
Библиотеките са недоволни: От 10 г. не е имало толкова нисък бюджет
Празнична селекция от А1: Изберете своя нов смартфон с 0% лихва
СДВР: 57 задържани на протеста в София, от тях 24 - с предишни криминални прояви
Сенсей Петко Чирпанлиев е треньор на година: Загубите учат повече от победите
Кирил Добрев към Денков: Политически шарлатани ме карат да свалим правителство