IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Rolex купува веригата магазини Bucherer

Придобиването бележи втората значителна промяна в стратегията за търговия на дребно за Rolex

21:39 | 24.08.23 г.
Снимка: Andreas Rentz/Getty Images
Снимка: Andreas Rentz/Getty Images

Rolex купува швейцарския търговец на дребно Bucherer в сделка, която за пръв път ще даде на най-големия швейцарски бранд часовници огромно присъствие при потребителските продажби, съобщава Bloomberg.

Bucherer има над 100 магазина в цял свят и ще продължи да работи независимо, ще запази името си и ще продава и други брандове часовници, казва Rolex в изявление. Финансовите аспекти на сделката не се обявяват.

Rolex заяви, че решението да купи бизнеса на Bucherer е взето, след като семейството, контролиращо търговеца, е решило да го продаде, както и въз основа на десетилетна връзка между двете швейцарски компании.

Придобиването проправя пътя на Rolex да започне масови продажби на часовниците си в собствените си магазини. В момента има само един магазин в света, притежаван и управляван от Rolex, в родния му град Женева.

Rolex заяви, че отношенията с настоящите му търговски партньори, известни като „официални оторизирани дилъри на Rolex“, ще продължат да съществуват без промяна.

Все пак придобиването ще даде на легендарната марка повече контрол върху продажбата на часовниците му, както нови, така и употребявани.

Джон Кокс, ръководител на отдела за швейцарски акции в Kepler Cheuvreux, коментира, че навлизането на Rolex в търговията на дребно може да има последици за регистрираните продавачи, например базираната във Великобритания Watches of Switzerland Group и The Hour Glass в Сингапур.

„На пръв поглед това е шокиращо за всички останали официални дилъри на Rolex, защото Rolex винаги е казвал, че е ангажиран с независима дистрибуция на дребно и няма желание да прави собствена търговия на дребно“, казва Кокс.

Въпреки това изявлението на компанията, че сделката е сключена отчасти въз основа на дългосрочните отношения със семейство Букерер, може да „ограничи донякъде“ въздействието върху други търговци на дребно, добавя той.

Въпреки производството на повече от 1 млн. часовника годишно и с годишни продажби за над 9 млрд. швейц. франка (10,2 млрд. долара), търсенето на най-популярните модели на Rolex, като Daytona, GMT и часовника за гмуркане Submariner, далеч надхвърля предлагането.

Клиентите на оторизираните дилъри са поставени в списъци с чакащи и може да чакат с месеци и дори години за най-търсените модели.

Придобиването на Bucherer бележи втората значителна промяна в стратегията за търговия на дребно за Rolex за по-малко от година. Компанията представи през декември програма за издаване на сертификати за автентичност за употребявани часовници, които се продават при оторизирани дилъри, включително Bucherer.

Часовниците Rolex доминират пазара на употребявани часовници, отчитайки повече купени и продадени часовници по стойност от всяка друга марка.

Завладяването на пазара на дребно и предоставянето на Rolex и по-ниската му сестринска марка Tudor на по-голямо присъствие в магазините е „промяна на играта“, казва Оливър Мюлер, ръководител на швейцарския индустриален консултант LuxeConsult.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:39 | 24.08.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още