Компанията за алкохолни напитки Pernod Ricard предупреди, че продажбите ще се свият в Китай и САЩ през първото фискално тримесечие до 30 септември. Новината изпрати цената на акциите ѝ с 4% надолу в четвъртък въпреки по-добрите от очакваното годишни резултати, съобщава Ройтерс.
Собственикът на пенливото вино Mumm и водка Absolut заяви, че бизнес средата остава волатилна, но очаква ръстът на нетните продажби за финансовата 2023/24 година, като отслабващият инфлационен натиск ще помогне на органичния оперативен марж.
Очаква се обаче предизвикателните макроикономически условия да намалят продажбите в Китай през първото тримесечие, заяви групата, добавяйки, че високата база на годишно сравнение ще се смекчи от второто тримесечие.
Очакванията са продажбите в САЩ през първото тримесечие също да намалеят заради силния период на сравнение миналата година, но компанията заяви, че годишните перспективи са положителни.
„Има забавяне на икономиката в Китай и трудности на имотния пазар... виждаме известна предпазливост от продавачите на едро в Китай“, казва председателят и главен изпълнителен директор Александър Рикар за Ройтерс по телефона.
„Фундаментите на Китай обаче остават много стабилни“, добавя Рикар, заявявайки, че е уверен за способността на групата да продължи да прилага ценови увеличения в страната.
На молба за коментар около поведението на потребителите в Китай Рикар казва, че те излизат по-малко.
„Каналите, които страдат най-много, са заведенията“, казва той и добави: „Нощните клубове страдат много, макар че виждаме съживяване на барове с музика на живо“.
Втората по големина група за алкохолни напитки в света след Diageo заяви, че на фона повтарящ се свободен паричен поток от 1,653 млрд. евро, тя предлага на акционерите 14% увеличение на дивидента до 4,70 евро на акция и нова схема за обратно изкупуване на стойност между 500 и 800 млн. евро.
През 12-те месеца до 30 юни печалбата от повтаряща се дейност е достигнала 3,348 млрд. евро, с органичен ръст от 11%, което е над очакванията на анализаторите за ръст от 9,6% и над насоките на компанията за около 10%.
Продажбите са достигнали 12,137 млрд. евро с органичен ръст от 10%, а продажбите само през четвъртото тримесечие са се повишили с 19%, водени от възстановяване на търсенето на коняка Martell в Китай, където Pernod Ricard повиши цените през май.
Като цяло ръстът на продажбите на групата за 2022/23 г. отразява увеличение от 1% на обема и 8% повишение на цените.
Финансовият директор Хелене де Тисо каза пред анализатори, че отслабващият инфлационен натиск за финансовата 2023/24 година означава, че ценовите повишения, целящи да защитят маржовете на групата, могат да бъдат приложени „по-умерено“.
Надграждайки над силното представяне за финансовата 2022/23 година, Pernod Ricard заяви, че „уверено“ потвърждава средносрочните цели за финансовите 2023 до 2025 години, прицелвайки се в горния край на очаквания диапазон от 4-7% ръст на нетните продажби и увеличение от 50-60 базисни пункта на оперативния марж.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?