IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

LVMH: Търсенето на шампанско отслабва след COVID бума

Налице е било едно по-общо усещане за потапяне в хедонизъм през 2021 г. и 2022 г., когато потребителите са били затворени у дома, посочва главният изпълнителен директор на Moët Hennessy

12:47 | 17.09.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg
Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Търсенето на марките шампанско на гиганта в луксозния сегмент LVMH става по-умерено през тази година след бума, който последва блокадите заради пандемията. Това посочва мениджър на конгломерата, цитиран от Bloomberg.

Налице е било едно по-общо усещане за потапяне в хедонизъм през 2021 г. и 2022 г., когато потребителите са били затворени у дома, посочва главният изпълнителен директор на Moët Hennessy Филип Шаус в интервю. Подразделението за напитки и вино, за което той отговаря, е генерирало около 7,5% от приходите за първото полугодие на компанията майка LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE.

„2023 г. е малко по-сложна, защото този ефект от Covid отслабва и има голяма инфлация във всички страни“, коментира Шаус. „Така че виждаме завръщане към нормалното“, допълва той.

Шаус отбелязва понижена консумация на шампанско у дома, но други пазари се представят по-добре.

„Наблюдавахме през лятото, че няма отслабване на търсенето на шампанско висок клас“ на плажовете и в нощните клубове на гръцкия остров Миконос, както и по италианската ривиера, както и във водещите ресторанти в Париж, коментира изпълнителният директор. Dom Pérignon е една от марките в портфолиото на LVMH, Plénitude 2 винтидж бутилка от 2004 г. струва 495 евро във Франция.

Органичните продажби на звеното за напитки намалява с 3% през първата половина на годината, засегнати от забавянето при търсенето на коняк в САЩ.

Подразделението за алкохолни напитки и вина на LVMH бе ориентирано към сключването на сделки през последните години, включително инвестиция в луксозната марка шампанско Armand de Brignac, съсобственик на която е и рапърът Jay-Z. по-рано тази година LVMH купи мажоритарен дял в производителя на розе Château Minuty.

Шаус заяви, че за момента LVMH не иска да купува нови алкохолни брандове, описвайки наличното портфолио като силно. Мениджърът обаче очаква повече консолидация в сегмента на шампанското.

„Има около 300 мезона за шампанско, така че смятам, че може д има сливания със сигурност, защото 300 е много“, каза той и подчерта, че секторът е „супер фрагментиран“.

LVMH е най-големият производител на шампанско, като в групата са включени още марки като Krug, Ruinart, Veuve Clicquot и Mercier.

Индустриалната търговска група Comité Champagne през юли заяви, че очаква производителите в нея да изпратят за продажба 314 млн. бутилки тази година, което е с 3,7% по-малко от предходната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:47 | 17.09.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още