Главният изпълнителен директор на Boeing Дейв Калхун е оптимист за възстановяване търсенето на пътувания, което според него е по-силно от очакваното, пише CNBC.
„Да, устойчиво е. То е по-устойчиво, отколкото някога си бях представял, че ще е след Covid – има голямо задържано търсене на пътнически трафик и туризъм, както и много бизнес пътувания се завръщат“, посочва той.
По думите му поръчките и търсенето на предложения за отговаряне на това търсене са „толкова стабилни, каквито той не е виждал в кариерата си“.
Запитан за нарастващите опасения от рецесия, той коментира, че такива не излизат на преден план в авиационната индустрия.
„Ако не друго, това е проблем, с който всички се борим: как веригата за доставките възвръща устойчивостта, която имаше преди Covid, така че да може да отговори на тези изисквания“, посочва още той.
През август Boeing достави 35 самолета, което представлява спад спрямо 43 самолета за юли. И Boeing, и конкурентът Airbus коментират, че ограниченията във веригите на доставките ограничават способността им да увеличат производството.
През май Световният съвет за пътувания и туризъм прогнозира, че световният сектор на пътуванията и туризма няма да достигне пълно възстановяване през тази година. Макар капацитетът на вътрешните авиолинии на Китай да се е възстановил напълно, капацитетът на международните полети все още е по-малко от половината от нивата преди пандемията, показва доклад на Skift Research.
„Всъщност съм оптимистичен по отношение на моята компания и Китай“, все пак споделя Калхун. Той се надява, че геополитическите опасения около Китай ще „започнат да се разсейват леко“.
Що се отнася до конкуренцията на местния китайски самолет C919, произведен от Comac, Калхун коментира, че ще е нужно „доста дълго време“, преди той да се превърне в сериозен конкурент на Boeing или Airbus в световен мащаб. И дори да беше така, това нямаше да е „най-лошото нещо“, като се има предвид търсенето на пътувания.
„Имаме огромен стабилен пазар, който расте с много здравословни темпове“, посочва той, допълвайки, че все пак смята конкуренцията за нещо добро.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ