Производителите на играчки, борещи се с нарастващите разходи в Китай, не намират лесни възможности, когато става въпрос за преместване на производството им в по-евтини центрове другаде, пише Ройтерс.
Преди шест години гигантът Hasbro се свързва с индийския доставчик на стоки за дълготрайна употреба и за аерокосмическата промишленост Aequs с идеята да го ползва като подизпълнител.
„Попитаха ни дали можем да влезем в производството на играчки, защото търсят да прехвърлят продукти на стойност милиони долари от Китай в Индия“, разказва Рохит Хегде, ръководител на потребителските вертикали в Aequs. „Казахме: Стига да можем да създадем бизнес за поне 100 млн. долара в следващите няколко години, определено можем да инвестираме в него“.
Към днешна дата Aequs произвежда десетки видове играчки за Hasbro и други компании, включително Spin Master, в два от своите заводи в Белгаум, Индия.
Но Хегде и други производители признават, че Индия и други страни не могат да се мерят с Китай по ефективност, което ограничава усилията на компаниите да преминат към по-ниска база на разходите и повишава риска от по-високи цени на играчките в бъдеще, ако по-голямата част от производството остане в Китай.
„Ние нямаме пристанищните съоръжения (в Индия), които Китай има. Нямаме пътни съоръжения като тези в Китай. Те правят това в последните 30 години и техните нива на ефективност са много по-добри от нашите“, коментира Хегде.
И все пак за производителите на играчки, включително Hasbro и Mattel (производителят на Barbie), рисковете да разчитат на Китай за по-голямата част от производството си бяха подчертани от пандемията от Covid-19. Тогава китайските пристанища изпитваха затруднения в изнасянето на стоки и периодично бяха затваряни, оставяйки пратките блокирани.
Покачващите се разходи за труд в Китай вече карат производителите в различни индустрии да диверсифицират производството географски.
Доклад на Rhodium Group от миналия септември показа, че общите обявени американски и европейски инвестиции на зелено в Индия са се увеличили с 65 млрд. долара, или 400%, между 2021 и 2022 г., докато инвестициите в Китай са спаднали до малко под 20 млрд. долара през 2022 г. За сравнение пикът на последните беше през 2018 г. – 120 млрд. долара.
И все пак производителите на играчки срещат трудности да преместят производството, въпреки че други индустрии успяват.
Към първите седем месеца на миналата година континентален Китай все още произвеждаше 79% от играчките, продавани в САЩ и Европа, спрямо 82% през 2019 г., сочат данните за вноса в САЩ и Европейския съюз, предоставени на Ройтерс от услугата за търговски данни Panjiva на S&P Global Market Intelligence.
За сравнение през 2019 г. континентален Китай отговаряше за 35% от вноса на облекло в САЩ и ЕС. Този дял беше намален до 30% към 31 юли миналата година, като Индия и Мексико се оказаха най-големите бенефициенти.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ