Козметичните гиганти продължават да реализират плановете си за внедряване на изкуствен интелект (AI) през тази година на фона на предизвикателната обстановка, свързана с променящите се модели на потребителски разходи и еволюиращите глобални търговски политики, пише CIO Dive.
Три от най-големите компании в бранша – The Estée Lauder Companies (ELC), Coty и Ulta Beauty – проучват как технологията може да спести разходи, да персонализира комуникациите и да оптимизира прогнозите в условията на нестабилност.
„Как сме подготвени, както се казва, да се справим с настоящите бизнес нужди?“, отговоря Роберто Каневари, изпълнителен вицепрезидент и главен директор по веригата на стойността в ELC, на въпрос на анализатор по време на конференция във вторник. „Пред нас има много работа. Изкуственият интелект носи много възможности, но лично аз смятам, че сме в много стабилна позиция.“
Козметичната марка, която включва Clinique, Mac и Too Faced, използва AI, за да модифицира комуникациите за конкретни региони, например Индия и Франция. Технологията ще ускори процеса, каза Каневари.
AI помага на компанията да реши кои продукти да се предлагат на кои пазари.
„AI версията, върху която работим, след какво се случва по света и къде [ситуацията] е по-добре“, добавя той. „Колкото повече го правим, толкова по-точен ще става.“
ELC удвоява усилията си в областта на изкуствения интелект под ново ръководство. През април компанията назначи Брайън Франц за главен директор по технологиите, данните и анализите, като за първи път всички функции, свързани с технологиите, бяха обединени под един лидер с цел по-силно координиране.
„Обединявайки тези критични области под един лидер, ние опростяваме структурата си, премахваме оперативните бариери и създаваме по-силно координиране между нашите стратегии за данни и технологии“, заяви главният изпълнителен директор Стефан де Ла Фавери в обявлението за първото си външно назначение в изпълнителния екип, откакто пое ръководството през октомври.
Предишното ръководство беше активизирало AI усилията си през последните години с цел да изведе технологията на преден план в индустрията. През ноември служителите получиха достъп до повече от 240 персонализирани GPT възможности, които могат да анализират набори от данни или да синтезират подробности за доставчиците, наред с други задачи, като част от партньорството с OpenAI. Наскоро ELC създаде агент в партньорство с Microsoft, за да помогне на служителите да изготвят маркетинг планове и разработват продукти чрез анализ на архиви и данни на компанията.
Напредъкът в областта на AI съвпада с по-широката стратегическа инициатива на ELC, наречена Beauty Reimagined, която дава приоритет на усилията за възстановяване на растежа на продажбите и осигуряване на гъвкавост.
През май компанията отчете спад в нетните продажби с 10% до 3,6 млрд. долара през третото тримесечие на 2025 г.
В доклад от януари McKinsey препоръча на козметичните марки да се фокусират върху ценни приложения на AI и персонализирани инструменти, за да ускорят въздействието си. Потенциално ценни приложения включват автоматизирана подготовка на продажбени презентации, обучителни упражнения, вътрешно търсене, планиране на търсенето и транскрибиране на разговори.
Козметичните марки се стремят към използване на изкуствен интелект с оглед на редица приложения. L’Oréal, един от най-големите играчи в бранша, си сътрудничи с IBM за създаване на AI модел, който да помогне за разработването на формули на продукти, отговарящи на целите за устойчивост, съобщиха компаниите през януари.
Икономии на разходите
Подобно на ELC, Ulta преминава през собствена реорганизация, като същевременно ускорява AI проектите си. Планът на компанията, наречен Ulta Beauty Unleashed, се фокусира върху стимулиране на растежа на основния бизнес, разширяване на доходоносните дейности и преструктуриране на основата за бъдещето.
„Нашите екипи се адаптират добре към новите ни начини на работа и постепенно напредваме в усилията си за оптимизация“, заяви миналата седмица главният изпълнителен директор и президент Кесия Стийлман по време на телеконференцията за финансовите резултати на компанията за първото тримесечие на 2025 г. „През тримесечието използвахме нови възможности на изкуствения интелект и машинното обучение, за да повишим ефективността на веригата за доставки, и пуснахме инструменти за планиране и подобрено управление на заплатите, за да оптимизираме усилията си и да подкрепим целите си за спестяване на разходи.“
Изпълнителният директор на компанията пое тази длъжност малко след началото на годината и през март представи плана Unleashed. През януари Стийлман промени длъжността на бившия главен технологичен и информационен директор Майк Мареска на главен технологичен и трансформационен директор, което тя описа като съгласуване на усилията за трансформация с инициативите за оптимизация на разходите.
„Силно уверена съм, че под негово ръководство... той обединява всичко по начин, по който наистина можем да разберем нашите капиталови разходи и оперативни разходи, и бива уверен, че получаваме възвръщаемост на инвестициите си и реализираме стойността от тези инвестиции“, каза Стийлман по време на инвеститорска конференция през април, говорейки за Мареска.
Ulta, която има около 1450 магазина в САЩ, увеличи използването на AI след тригодишен период на инвестиции в основни системи. Преустройството на ERP доведе до оперативни предизвикателства миналата година, което наложи на екипите да направят адаптации на процесите. Компанията също така се отказа от старата платформа за магазини и система за точки на продажба и направи пробив в управлението на данни.
Ulta отбеляза ръст на нетните продажби с 4,5% до 2,8 млрд. долара през първото тримесечие на 2025 г., въпреки че компанията остава предпазлива по отношение на останалата част от годината, съобщи Retail Dive миналата седмица.
Козметичният гигант Coty се впусна в последния етап от инициативата за трансформация, започната през фискалната 2020 г. в разгара на кризата с COVID-19, с цел да увеличи маржовете и да спести разходи.
Един от основните стълбове, обявени през април като част от следващата фаза на трансформацията, е рационализирането на поддържащите функции. Компанията иска да спести около 130 млн. долара от фиксирани разходи, за да достигне общо икономии от около 1,2 млрд. долара от стартирането на програмата през 2021 г. Изкуственият интелект е един от лостовете, които Coty използва, за да постигне целта си.
„С тези знания, технологията и използването на изкуствен интелект в един център, ние имаме ясен контролен център за планиране, което ще доведе до значителни икономии по отношение на разходите“, заяви през ноември главният изпълнителен директор Сю Наби.
Работата по консолидиране на планирането в един център и въвеждане на изкуствен интелект продължава, заявиха мениджърите по време на телеконференцията за финансовите резултати на компанията за третото тримесечие на 2025 г. през май.
Coty, която включва CoverGirl, Kylie Cosmetics и Sally Hansen, обвини несигурността на пазара и неблагоприятните валутни курсове за спада в продажбите през тримесечието.