Глобалната козметична индустрия се променя с изключителна скорост, а регионът на Балканите и Адриатика не прави изключение. Пазарът се нормализира след трудностите от последните години, а фокусът на потребителите се измества все повече към грижата за кожата и медицинската козметика. Това коментира Максимилиано Френца, генерален директор на L'Oréal за региона Адриатика-Балкани, в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria
„Преди пандемията гримът беше във възход. След това пандемията промени потребителските навици – хората започнаха да се интересуват повече от продукти за грижа за кожата“, посочи Френца. Според него последните години могат да се нарекат „време на преоценка“, силно повлияно от инфлацията и геополитическите кризи. Въпреки това потребителите продължават да търсят иновативни продукти, особено в категорията на медицинската козметика, която е най-динамично развиващата се в момента.
„Потребителите са значително по-изтънчени сега. Те използват различни видове продукти. Рутината се е разширила. В миналото се използваха между два и три продукта, сега вече са четири или пет. Търсят серуми, кремове с UV защита. Така че грижата за кожата е изключително динамична в момента“, посочи събеседникът.
Онлайн каналите за продажба и виртуалните преживявания също изиграват ключова роля, особено сред по-младите потребители. Информационните технологии помагат не само за информираността, но и за взимането на решения при покупка.
Френца подчерта, че L’Oréal прилага глобална стратегия, която се адаптира към нуждите на всеки местен пазар. Основната философия е „красота за всички“ – портфолиото на компанията включва над 37 марки, разделени в четири подразделения, обхващащи всички ценови сегменти и канали за продажба.
Иновациите са в основата на стратегията на компанията, която предоставя последните разработки на потребителите, независимо къде се намират, обяснява той.
Компанията е създала програмата „L'Oréal за бъдещето“, основана на четири стълба: грижа за планетата, подкрепа за уязвими общности, кръгова икономика и социална отговорност.
Основната цел на L’Oréal в региона е да изпреварва средния пазарен ръст с поне 1,5 пъти във всяко подразделение. Компанията залага на технологии, изкуствен интелект и научни иновации, за да отговаря на очакванията на клиентите.
Френца представи и визията на компанията за технологично бъдеще. Концепцията BeautyTech включва създаването на високотехнологични решения – от устройства за пестене на ресурси до дигитални платформи за персонализирани препоръки и виртуални проби на продукти.
Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.