IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

„Игрите на глада“ и „Наполеон“ вдъхнаха живот в кината около Деня на благодарността

Макар и далече от постиженията отпреди пандемията, петдневният празничен период все пак донесе силни резултати

10:11 | 27.11.23 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Sony Pictures Releasing Switzerland
Снимка: Sony Pictures Releasing Switzerland

Тазгодишният боксофис около Деня на благодарността беше и празник, и нещастие за филмовата индустрия.

„Игрите на глада: Балада за пойни птици и змии“ на Lionsgate се представя силно през втората си седмица на екран, генерирайки 42 млрд. долара в рамките на пет дни около Деня на благодарността. „Наполеон“ на Apple – военна драма, разпространявана от Sony, успя да събере около 32,5 млн. долара.

В същото време представянето на последната анимация на Disney „Желание“, с която се отбелязва и 100-годишнината на компанията, се оказа под очакванията с приходи от продажби за 31,7 млн. долара през петте си дни на екран. Анализаторите очакваха сума между 45 и 55 млн. долара за петдневния период.

„Не би било празничен боксофис сезон без някои разочарования и този уикенд“ не е по-различен, казва Шон Робинс, главен анализатор в BoxOffice.com. „Наполеон“ е солидна победа за Sony, Apple, кината и киноманите навсякъде. Нужен е друг успешен филм за възрастни в момента след мястото, освободено от „Дюн: Част 2“ и лекия празничен календар занапред“.

Въпреки това слабото представяне на „Желание“ продължава да привлича внимание върху проблемите на анимационните студия на Disney, които изпитват трудности да привлекат публиката обратно към кината след пандемията. За сравнение, „Тролчета: Бандата се събира“ успя да събере 25,3 млн. долара през петдневния период и втората си седмица на екран.

Като цяло общите приходи от билети за петте дни възлизат на около 172 млн. долара, което е подобрение спрямо предишните три години, в които продажбите от билети бяха под натиск заради пандемията. Преди избухването на коронавируса петдневният период, започващ от срядата преди Деня на благодарността до неделя, носеше по над 250 млн. долара всяка година.

„Този важен период за ходене на кино по време на Деня на благодарността е стабилен, макар и да не е зашеметяващ“, казва Пол Дергарабедиан, старши медиен анализатор в Comscore. „Тазседмичното представяне е окуражително за индустрия, макар че под 200 млн. долара общите боксофис приходи не са се завърнали към годините на разцвет отпреди 2020 г.“, допълва той.

Въпреки това Дергарабедиан отбелязва, че боксофисът за Деня на благодарността е предложил на киноманите еклектична селекция от филми в различни жанрове и възрастова демография, нещо, което липсваше през последните години.

„Като цяло това е положителна стъпка напред за трафика на филми в боксофиса за Деня на благодарността, тъй като индустрията продължава да се учи как да се ориентира в бързо развиващ се пазар“, коментира Робинс от BoxOffice.com.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:11 | 27.11.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Изкуство и култура виж още

Коментари

Финанси виж още