IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

„Единството е сила“ е слоганът на кампанията за влизането ни в еврозоната

Художникът Георги Георгиев-Аршата спечели в конкурс, като се позова на легендата за хан Кубрат

15:46 | 19.01.24 г. 1
Снимка: Министерство на финансите
Снимка: Министерство на финансите

Георги Георгиев-Аршата e победител в конкурса за избор на лого, слоган и разработване на бранд книга (бранд бук) на кампанията за присъединяването на страната ни към еврозоната, обявен от Министерството на финансите (МФ), съобщи БТА.

За предложения от него слоган "Единството е сила" той избрал легендата за хан Кубрат. "Това е първото нещо, което учим по история в училище. Легендата ни разказва за снопа от пръчки, който той е показал на синовете си, и за това, че когато те са много, трудно се чупят. Слоганът е най-краткият вариант на тази легенда – "Единството е сила“, ние ставаме единни с ЕС по още един начин, като сме с единна валута", обясни художникът.

По думите му знакът комбинира три елемента – знакът на еврото, трикольора и лицето на европейската монета. "При него трите линии на българския флаг заменят двете линии в знака на еврото, като това не пречи на четимостта на знака на еврото, но допълва българското в него", описа идеята си за лого победителят в конкурса Георги Георгиев.

Художникът е на 24 години и е от Пловдив, предстои му дипломиране в Националната художествена академия. Занимава се с преподавателска дейност в родния си град, където преподава на ученици от Математическата гимназия и на деца от детска градина.

„Конкурсът е част от комуникационната кампания за присъединяване на България към еврозоната. Целта на кампанията, която ще бъде развита от Министерството на финансите, не е да има някакъв общ дебат за или против еврото, а да информира и да се бори с дезинформацията, да отговаря на истинските потребителски въпроси от гражданите и от бизнеса“, посочи заместник-министърът на финансите Ивайло Яйджиев.

Конкурсът беше обявен в края на октомври миналата година, като кандидатите имаха месец да изработят и представят своите проекти. След изтичането на срока са подадени 22 проекта от физически лица и от фирми. Проектите са минали два етапа на оценка – етап за допустимост по документи, и при втория етап, който е бил анонимен за журито, на избор и излъчване на победител и подгласник.

В хода на двете стъпки на провеждането на конкурса са отстранени шестима кандидати заради несъответствие с изискванията, като на оценка са подложени 16 проекта. В журито на конкурса участват професионалисти по художествени и визуални изкуства, по комуникации и експерти, които са пряко ангажирани в процеса на присъединяването на страната към еврозоната.

Предложените проекти, които са продължили във втория етап на конкурса, са минали проверки за имитация и плагиатство. От финансовото министерство са предприели процедура по патентоване на знака с цел да са защити от злоупотреби или посегателства с авторски права.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:52 | 19.01.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Изкуство и култура виж още

Коментари

1
rate up comment 7 rate down comment 5
0pk
преди 3 месеца
"Да влезнем, преди другите да са излезли" е по-подходящ слоган. :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още