Модната компания H&M отчете ръст на маржовете на тримесечната печалба в сряда, засилвайки оптимизма около усилията за преструктуриране. Въпреки това търговецът обвини необичайно горещото време на много европейски пазари за забавянето на есенния сезон на пазаруване, съобщава Ройтерс.
H&M, чийто най-голям конкурент е собственикът на Zara Inditex, заяви, че продажбите през септември ще спаднат с 10% на годишна база при местни валутни курсове. За сравнение, Inditex съобщи за ръст от 14% на продажбите между 1 август и 11 септември.
“Ако продажбите при конкурента ти като цяло вървят нагоре с 14% при същото време, според мен това ти казва нещо“, коментира Вера Диел, мениджър на портфейл в Union Investment, която държи акции в H&M и Inditex.
Акциите на H&M поскъпнаха с над 5% в ранната търговия обаче, тъй като печалбата за периода юни-август се е увеличила. Освен това компанията запази целта си да увеличи оперативния си марж до 10% следващата година, заявявайки, че програмата ѝ за намаляване на разходите продължава „на пълна скорост“.
Маржът на H&M е достигнал 8% през третото тримесечие спрямо 2% година по-рано. Търговецът на дребно заяви, че дава приорититет на рентабилността и инвентара, а не на продажбите. Целта от 10% е „предизвикателна, но постижима“, казва анализаторът на Barclays Никълас Чамп.
Оперативната печалба за третото тримесечие на шведската група е скочила до 4,74 млрд. крони (431 млн. долара) от 902 млн. крони година по-рано. Анализатори, анкетирани от LSEG, очакваха средно печалба от 4,72 млрд. крони.
Данните за миналата година включваха еднократен разход от 2,1 млрд. крони заради излизането на групата от Русия, която формираше 4 пр.п. от спада от 10% на продажбите за септември.
„Вярваме, че H&M е в режим на „размяна на продажбите срещу печалба“, който води до подобряване на маржа, но и до известен натиск върху обема“, казва анализаторът на RBC Ричард Чембърлейн.
С отслабването на натиска върху разходите главният финансов директор на H&M Адам Карлсон заяви, че вижда потенциал за намаляване на цените, без да даде конкретна времева рамка.
Кражбите в магазините са се увеличили през последните две тримесечия и H&M проучва решения, които ще пречупят тази тенденция, каза Карлсон. Така компанията допълва няколкото търговци, които сигнализираха, че кражбите растат, особено във Великобритания и САЩ.
В Китай H&M този месец се завърна на JD.com – една от най-големите платформи за електронна търговия в страната, сигнализирайки, че брандът се възстановява след дълга липса заради критики около позицията му за предполагаемите нарушения на човешките права в Синдзян.
Компанията се завърна и на платформата Tmall на Alibaba миналата година, но не беше налична на JD.com от 2021 г.
Друг положителен сигнал за инвеститорите е, че H&M ще започне програма за обратно изкупуване от сряда, планирайки да изкупи акции за до 3 млрд. крони до 31 март следващата година.


Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”