IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Zalando снижи прогнозите си за 2023 г. заради слабо търсене

Германия, Австрия и Швейцария са се представили най-зле, като продажбите в този регион са се свили с 5,6% през тримесечието

10:07 | 02.11.23 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Jeremy Moeller/Getty Images
Снимка: Jeremy Moeller/Getty Images

Най-големият онлайн моден търговец на дребно в Европа Zalando очаква продължителен натиск върху търсенето през останалата част от годината и сега прогнозира продажбите за 2023 г. да спаднат, заяви компанията в сряда, след като отчете по-слаби от очакваното приходи за третото тримесечие, съобщава Ройтерс.

Zalando – мултибрандова платформа, която продава дрехи, обувки, аксесоари и продукти за красота, е ударена от оттеглянето от онлайн пазаруването след бума по време на пандемията от Covid-19 – тенденция, която засегна и други онлайн търговци като ASOS и Boohoo.

Zalando сега очаква приходите за 2023 г. да спаднат с между 0,5% и 3%, след като предишните насоки бяха за спад от 1% в най-лошия случай и ръст от 4% в най-добрия. Продажбите за третото тримесечие от 2,275 млрд. евро не отговориха на оценките на анализаторите и бележат понижение от 3,2% на годишна база.

Необичайно топлият септември натежа на продажбите на есенни и зимни дрехи, заяви Zalando, засилвайки въздействието на слабите потребителски настроения. Германия, Австрия и Швейцария са се представили най-зле, като продажбите в този регион са се свили с 5,6% през тримесечието.

Дрехите са един от най-слабите сегменти за онлайн търговците в Германия, посочва асоциацията на онлайн индустрията BEVH. Онлайн продажбите на дрехи са спаднали със 17,5% през третото тримесечие на годишна база, заяви BEVH в доклад от миналия месец.

Изправена през по-трудна конкуренция на по-ниски цени от Shein и други конкуренти, Zalando се опитва да разшири предложенията на луксозни брандове, представяйки ново „бутиково“ пространство за дизайнерски марки.

Макар че броят на поръчките намалява, средният размер на кошницата на Zalando е нараснал до 58,9 евро от 56,2 евро преди година, сигнализирайки, че потребителите купуват по-големи неща.

Акциите на Zalando са изгубили една трета от стойността си от началото на годината. Пазарната стойност на компанията се свива през последните две години, тъй като потребителите, освободени от пандемичните ограничения, се завръщат към физическите магазини и поръчват по-малко дрехи в интернет.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:07 | 02.11.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още