Associated British Foods понижи в четвъртък годишната си прогноза за продажбите на бизнеса си с бюджетни дрехи Primark след разочароващи резултати за коледното тримесечие на основния пазар в Обединеното кралство и Ирландия, съобщава Ройтерс.
Групата заяви, че сега планира ръст на продажбите на Primark между 1% и 3% за 2025 г., като преди това прогнозираше увеличение между 4% и 6%.
Тя запази прогнозата си за коригиран оперативен марж в съответствие с нивото от 11,7%, постигнато от Primark през 2023/24 г.
Групата заяви, че общите продажби на Primark са нараснали с 2% през 16-те седмици до 4 януари – първото ѝ фискално тримесечие, благодарение на откриването на нови магазини.
Въпреки това сравнимите продажби са намалели с 1,9%, отразявайки спад от 6,0% в Обединеното кралство и Ирландия – пазар, на който се падат около 45% от продажбите на Primark.
Акциите на компанията поевтиняха с 2% в началото на сесията, но след това заличиха спада си, тъгувайки се без промяна на ниво от 1933 пенса.
Групата заяви, че ръстът на сравнимите продажби в Обединеното кралство и Ирландия по време на ключовите седмици около Коледа е бил твърде засенчен от по-слабата есенна търговия в условията на предизвикателна среда за търговия на дребно.
„Търговската активност на част от потребителската ни база беше слаба в резултат на предпазливите настроения на потребителите и липсата на сезонен катализатор на покупки предвид мекото есенно време“, заявиха от компанията.
По-рано този месец други търговци на дребно, ориентирани към потребители с по-ниски доходи – групата за спортни облекла JD Sports, бизнесът Argos, веригата за пекарни Greggs и дискаунтърът Poundland – отчетоха слаба коледна търговия.
За разлика от тях търговците на дребно на облекло Next и Marks & Spencer отчетоха засилена търговия. Въпреки това Next подчерта относителната слабост на магазините в сравнение с резултатите онлайн.
За разлика от своите конкуренти, Primark не предлага онлайн доставки, но все пак има услуга тип „кликни и вземи“.
AB Foods, чиито акции са поевтинели с 14% през последната година, запази прогнозата си за бизнеса си с хранителни стоки, захар, селско стопанство и съставки.
Приходите от бизнеса с хранителни стоки, който включва марки като чай Twinings, зърнени храни Jordans, хляб Kingsmill и напитки Ovaltine, нарастват с 1% през първото тримесечие. Продажбите на захар са намалели с 2%.


Алея на рока ще се появи във Варна
Изтеглят "Кайрос" от водите край Ахтопол
Синдикат "Образование": 84% от учитилите са против ограничаването на езиковото обучение
Коледен автобус радва жителите на Варна
Спецакция във Варна срещу наркотиците, двама са задържани
Китай планира засилване на регулациите заради ценовата война
Масовата стрелба в Сидни шокира Австралия
Предстоят преговори в ЕС за руските активи
Зеленски намекна за гаранции извън тези на НАТО
Австралия осъди атентата на плажа Бонди
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Промяна в нагласите – потребителите отново се насочват към ДВГ
Забравената легенда: Toyota GT-Four
Изтеглянето на милиони мотори показва големия проблем на съвременните ДВГ
Стресът на работното място е причина за над 40% от депресиите
След скандала с Насар: Освободиха Стефан Ботев като президент на федерацията по вдигане на тежести
Ново изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Украинец е загинал при катастрофа на АМ "Струма"
Желязков: Удължителният бюджет ще осигури сигурност, докато НС формира мнозинство