Associated British Foods понижи в четвъртък годишната си прогноза за продажбите на бизнеса си с бюджетни дрехи Primark след разочароващи резултати за коледното тримесечие на основния пазар в Обединеното кралство и Ирландия, съобщава Ройтерс.
Групата заяви, че сега планира ръст на продажбите на Primark между 1% и 3% за 2025 г., като преди това прогнозираше увеличение между 4% и 6%.
Тя запази прогнозата си за коригиран оперативен марж в съответствие с нивото от 11,7%, постигнато от Primark през 2023/24 г.
Групата заяви, че общите продажби на Primark са нараснали с 2% през 16-те седмици до 4 януари – първото ѝ фискално тримесечие, благодарение на откриването на нови магазини.
Въпреки това сравнимите продажби са намалели с 1,9%, отразявайки спад от 6,0% в Обединеното кралство и Ирландия – пазар, на който се падат около 45% от продажбите на Primark.
Акциите на компанията поевтиняха с 2% в началото на сесията, но след това заличиха спада си, тъгувайки се без промяна на ниво от 1933 пенса.
Групата заяви, че ръстът на сравнимите продажби в Обединеното кралство и Ирландия по време на ключовите седмици около Коледа е бил твърде засенчен от по-слабата есенна търговия в условията на предизвикателна среда за търговия на дребно.
„Търговската активност на част от потребителската ни база беше слаба в резултат на предпазливите настроения на потребителите и липсата на сезонен катализатор на покупки предвид мекото есенно време“, заявиха от компанията.
По-рано този месец други търговци на дребно, ориентирани към потребители с по-ниски доходи – групата за спортни облекла JD Sports, бизнесът Argos, веригата за пекарни Greggs и дискаунтърът Poundland – отчетоха слаба коледна търговия.
За разлика от тях търговците на дребно на облекло Next и Marks & Spencer отчетоха засилена търговия. Въпреки това Next подчерта относителната слабост на магазините в сравнение с резултатите онлайн.
За разлика от своите конкуренти, Primark не предлага онлайн доставки, но все пак има услуга тип „кликни и вземи“.
AB Foods, чиито акции са поевтинели с 14% през последната година, запази прогнозата си за бизнеса си с хранителни стоки, захар, селско стопанство и съставки.
Приходите от бизнеса с хранителни стоки, който включва марки като чай Twinings, зърнени храни Jordans, хляб Kingsmill и напитки Ovaltine, нарастват с 1% през първото тримесечие. Продажбите на захар са намалели с 2%.