IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Печалбата на H&M за третото тримесечие надмина очакванията на анализаторите

Увеличаването на рекламните разходи през изминалата година е помогнало за връщането на купувачите в магазините и онлайн

10:44 | 25.09.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Печалбата на модния гигант Hennes & Mauritz за третото тримесечие надмина очакванията на анализаторите, подпомогната от контрола върху разходите и признаците, че преориентирането на компанията към основната ѝ марка H&M започва да дава резултати, предава Bloomberg.

Увеличаването на рекламните разходи през изминалата година е помогнало за връщането на купувачите в магазините и онлайн, което донякъде компенсира неблагоприятното влияние на несигурната икономическа обстановка и нарастващите търговски бариери. По-малките запаси и по-топлото време в началото на есента също са подкрепили резултатите, давайки на шведския моден ритейлър глътка въздух.

Оперативната печалба през третото тримесечие е достигнала 4,9 млрд. крони (близо 192 млн. евро), надхвърляйки очакванията на анализаторите за 3,7 млрд. крони. Нетните продажби са достигнали 57 млрд. крони за периода от юли до август, което е почти в съответствие с прогнозите.

Така резултатите на компанията надминават очакванията за второ поредно тримесечие, което предполага, че стратегията на главния изпълнителен директор Даниел Ервер за инвестиции в маркетинг и ценови промоции може в крайна сметка да доведе до по-трайно възстановяване на продажбите.

През септември, първият месец от четвъртото тримесечие на H&M, се очаква продажбите да бъдат на нивото от същия месец на предходната година. Компанията заяви, че есенните колекции са били добре приети.

По-рано този месец Inditex – испанският собственик на основния конкурент Zara – вече даде по-оптимистични сигнали за сектора с по-силно от очакваното начало на есенните продажби. Испанският гигант отдавна изпреварва H&M по растеж благодарение на своята ефективна верига за доставки и по-бързия моден цикъл.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:40 | 25.09.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още