IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

И Amazon замразява наемането на служители в бизнеса си с търговията на дребно

Мащабното замразяване няма да засегне по-печелившото подразделение за облачните изчисления на компанията

09:11 | 05.10.22 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Graham Hughes/Bloomberg
Снимка: Graham Hughes/Bloomberg

За търговците на дребно икономиката се променя в критичен момент, тъй като те се приближават към важния сезон на празничното пазаруване. Много от тях, включително Amazon, се надяват сезонът да започне по-рано, тъй като клиентите търсят оферти, и обявиха дни на разпродажби през октомври. Новата разпродажба на Amazon - Prime Early Access Sale, е следващата седмица.

Мнозина сигнализират за предстоящ болезнен период с нарастващи разходи и запаси, тъй като потребителите намаляват разходите си извън тези за стоки от първа необходимост на фона на високата инфлация.

Walmart, най-големият частен работодател в страната, заяви, че ще наеме по-малко почасови работници за сезона на празничното пазаруване тази година. FedEx, която се конкурира с Amazon в доставката на пакети до клиентите, заяви през миналия месец, че замразява наемането на служители, затваря обекти и заземява самолети, тъй като търсенето не отговаря на прогнозите ѝ.

Amazon е инструктирал специалистите по набиране на персонал да кажат на кандидатите за работа, че не е в режим на замразяване на наемането на персонал, въпреки че заяви, че всички отворени заявки за работа трябва да бъдат затворени през следващите дни. Компанията каза, че нови работни места ще бъдат открити в началото на следващата година.  Служител на Amazon в Ню Йорк. Снимка: Michael Nagle/Bloomberg Служител на Amazon в Ню Йорк. Снимка: Michael Nagle/Bloomberg

Кандидатите, чиито интервюта са насрочени преди 15 октомври, все още могат да получат предложения, но ще започнат работа в Amazon едва през следващата година. В имейла се препоръчва да се отменят телефонните разговори за подбор на кандидати и други дейности по ранно набиране на персонал.

От обявите на Amazon става ясно, че все още наема складови работници, от които редовно се нуждае поради голямото текучество. Неотдавна компанията заяви, че повишава заплатите в складовете си средно с около 1 долар на час и все още не е обявила дали ще наеме сезонни работници за пиковия сезон на празниците.

Под ръководството на Анди Джаси, който пое поста на главен изпълнителен директор преди малко повече от година, Amazon намалява разходите си, тъй като се стреми да ги свие на фона на най-слабия си растеж от две десетилетия.

Наскоро Джаси заяви пред инвеститорите, че компанията се е фокусирала върху контрола на разходите и ефективността на складовите и логистичните си операции. През последните години дейността на Amazon се разраства бързо, а по време на пандемията компанията започна да наема служители с такова темпо, което няма аналог в историята на корпоративна Америка. Тази година компанията забави някогашното си бързо разрастване на складовете, като затвори съоръжения, отказа се от договори за наем и спря строежа на някои нови сгради.

През второто тримесечие в компанията са работили 1,52 млн. души, което е с почти 100 000 по-малко от края на март, главно поради съкращаване на почасовите позиции. 

Замразяването на корпоративното наемане е поредният сигнал, че мерките за контрол на разходите засягат и основните екипи на Amazon в областта на търговията на дребно и технологиите. След като обяви плановете си за придобиване на One Medical, верига от клиники за първична медицинска помощ, основаната от Джеф Безос компания закри собствения си бизнес за първична медицинска помощ, като съобщи на служителите в щата Вашингтон, че този ход може да доведе до 159 съкращения. 

През последните години Amazon организира Ден на кариерата през септември, когато набира кандидати за десетки хиляди платени позиции. През миналата година тя получи повече от един милион кандидатури за работа. Но тази година не беше домакин на събитието.

А миналия месец, в деня за представянето на хардуерните устройства на компанията, когато тя дебютира с потребителски продукти, предложенията бяха значително по-сдържани, отколкото в миналото. Събитието беше съсредоточено главно върху актуализациите на съществуващите продуктови линии, като Fire TV и Kindle.

В миналото събитието включваше редица странни продукти с ограничен потребителски потенциал, като например принтер за бележки Post-it, пръстен с Alexa и летящ дрон с камера за вътрешна охрана на дома.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:12 | 05.10.22 г.
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още