Когато всеобхватните идеалистични мечти се просмукват в каналите за маркетинг и продажби, потенциалните приложения на AI стават неясни. Оформянето на AI като швейцарски армейски нож с общо предназначение за производителността неизбежно води до парализа при крайните потребители: откъде изобщо да започнете с една технология, която може да прави всичко?
Истината е, че AI може да бъде полезен и дори финансово изгоден, когато хората имат време да експериментират с него. Най-големите привърженици на технологията трябва да си спомнят как навлизането на мобилните устройства за първи път се разви, когато служителите в офисите донесоха своите първи телефони iPhone и други лични устройства на работа и изискваха IT-тата да ги включат в корпоративната имейл система. Почти същото явление може да се случи с генеративния изкуствен интелект, тъй като някои от най-успешните опити с него идват от хора, които го ползват за лична продуктивност.
Машината за AI еуфория в действие. Графика: Bloomberg L.P.
Един анекдот от скорошна статия в New York Times илюстрира много добре този феномен: „Алисън Гидънс, съпрезидент на Win-Tech, аерокосмическа компания за производство с 41 служители в Кенесоу, щата Джорджия, казва, че е започнала да използва ChatGPT преди около шест месеца за някои оперативни задачи, като писане на имейли до служителите, анализиране на данни и изготвяне на основни процедури на фронт офиса на компанията. Бележка, залепена на монитора на компютъра ѝ, гласи просто „ChatGPT”, за да ѝ напомня да използва технологията... Но тя е изправена пред препятствия при по-широкото прилагане на технологията, за да направи компанията си по-ефективна“.
Принуждаването на голям брой служители да се занимават с технология с „общо предназначение“ е рецепта за провал. Когато Microsoft, Google и Amazon представят своите инструменти с изкуствен интелект, те трябва да предупреждават клиентите си, че може да са им нужни години, за да свикнат с технологията, и също така да стеснят потенциалните възможности за употреба до някои по-ясни. Например използването на AI за предлагане на текстови отговори на клиенти може да бъде много по-успешно от приспособяването на AI да прави прогнози, сочи проучването на Lucidworks.
Неуспешният опит на McDonald’s за внедряването на AI drive thru е пример за това. Компанията разчиташе технологията да взема поръчките на хората, но тя се объркваше от фоновия шум. Същевременно различният подход на компанията за разплащания Klarna Bank за използване на технологията на ChatGPT за текстово обслужване на клиенти беше много по-успешен. В резултат на това тя намали разходите си за маркетинг и продажби с 11% през първото тримесечие на 2024 г.
AI все още не е майстор във всичко. Колкото по-рано бизнес лидерите разберат, че могат да го приложат в няколко ниши, а не за всичко и то наведнъж, толкова по-скоро ще могат да направят технологията полезна за тях. Но те ще се нуждаят от по-разумни насоки от технологичните фирми, които трябва да се противопоставят на идеята за представянето на AI като технология с общо предназначение и „магия“. Подобна реторика, ако бъде продължена, ще е гориво за балон.


Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
преди 1 година Нескопосано преведена статия от човек който по цял ден чете на английски и е забравил как да се изразява на собствения си език. Тъжно...Между другото правилния еквивалент на AGI терминa на български е силен изкуствен интелект а не изкуствен "общ" интелект... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Съпрyгът ми и аз свaлиxме излишнитe килoгpами бeз диeтa и cпopт и самo за две сeдмици. Най-ефeктивното лeкаpcтвo, което помогна на милиoни и ще ви пoмогнe:---- https://***/keto отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Статиите в последно време целенасочено ли са глупави, или е случайно ???Някой желаещ да отговори ? Елена ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар