Приходите от продажби на ключовия продукт iPhone са достигнали 39,3 млрд. долара. Въпреки че сумата е малко по-ниска спрямо година по-рано, тя все пак успя да надмине очакванията на Wall Street. Преди три месеца компанията сви прогнозата си за приходите от iPhone за тримесечието до края на юни – сигнал, че не е уверена в нестабилния пазар на смартфони.
Завръщането на iPad
Бизнесът на Apple с iPad е спечелил от дългоочакваното пускане на нови модели. Компанията направи големи промени в устройствата си, които пусна през май, след особено бавен период за таблетите ѝ. Новите продукти включват по-скъп iPad Pro с чип M4, както и по-бърза версия на iPad Air с опция за по-голям екран.
Компанията отчете 7,16 млрд. долара приходи от тази категория, което е с 24% повече спрямо година по-рано. Сумата надмина прогнозите за 6,6 млрд. долара. По-рано Apple каза, че очаква бизнесът с iPad да нарасне с двуцифрен процент през периода до края на юни – нещо, което тя постигна лесно. В продължение на няколко месеца някои клиенти и училища отлагаха покупките на iPad в очакване на новите модели.
Отвъд новия iPad Pro и iPad Air, Apple работи по версия на своите базови iPad и iPad mini с по-бърз процесор. Това може да стимулира допълнителни продажби, когато моделите бъдат пуснати в следващите месеци.
Apple Intelligence
През миналото тримесечие технологичният гигант представи Apple Intelligence, показвайки новите AI инструменти на своята конференция за разработчици през юни. Но технологията, насочена към iPhone, iPad и Mac, не се очаква да пусне пусната за клиентите до октомври. Apple също така не е обяснила още как планира да генерира приходи от функциите, освен чрез стимулиране на търсенето на съвместими устройства. В началото технологията няма да е достъпна в Китай.
Бизнесът с услуги, който включва App Store, Apple Music и стрийминг платформата Apple TV+, продължава да бъде двигател на растежа. Тя е генерирала 24,2 млрд. долара приходи от продажби през последното тримесечие, като показателят е нараснал с 14 на сто.
Wall Street очакваше сумата да е малко под 24 млрд. долара. И все пак бизнесът остава под натиск от регулаторите, които настояват за промени в App Store, който смятат за антиконкурентна сила в индустрията. Това в крайна сметка може да ограничи способността на Apple да генерира приходи от абонаменти и изтегляния на приложения.
Приходите от Mac са се повишили с 2,5% до 7,01 млрд. долара, подкрепени от началото на сезона за пазаруване, свързан с началото на учебната година.
Категорията, която включва носимите устройства, тези за дома и аксесоарите – някога силен бизнес, включващ AirPods и Apple Watch, слушалките Beats и HomePod – продължава да среща проблеми. Бизнесът генерира 8,1 млрд. долара приходи от продажби, което е с 2,3% по-малко спрямо година по-рано. Въпреки това показателят успя да надмине очакванията за 7,8 млрд. долара.


Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Ще има ли мир в Украйна преди Коледа?
Ето колко струват живите елхи във Варна
Чистят 70 дерета, канали, канавки във Варна
Потребителската кошница отново поскъпва
Билтън: Еврото остава подценено
Прокурор: Юн е търсил конфликт със Северна Корея, за да обяви военно положение
Как контекстът се превърна в новата сила в медийната епоха
Тръмп за стрелбата в университета Браун, Австралия и атаката в Сирия
Тръмп смята, че трябва да се чува гласът му във Фед
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Земетресение с магнитуд 4,2 в южния турски окръг Хатай
„Полицай на годината“: Жандармеристът Иванов, извадил от автомобил, паднал в реката, жена
7 души, сред които и полицаи, са обвинени за участие в организирана престъпна група
Терзиев: Столичната община планира изграждането на девет паркинга за 18 месеца