IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Alibaba изостана от прогнозите за приходите си, докато се бори за пазарна доминация

Компанията се сблъсква едновременно с огромна конкуренция и пазарна несигурност

18:45 | 15.05.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Alibaba отчете тримесечни приходи, които не успяха да отговорят на очакванията на анализаторите, докато китайската компания за електронна търговия работи по нови стратегии, за да запази потребителските разходи, на фона на продължаващата икономическа слабост в Китай и несигурността относно влиянието на митата, предава Ройтерс.

Листнатите в САЩ акции на гиганта понижиха стойността си с близо 7 на сто преди началото на борсовата сесия. От началото на годината цената на книжата е скочила с около 58%.

Коригираната печалба е достигнала 12,52 юана на американска депозитарна разписка за фискалното четвърто тримесечие, завършило на 31 март. Това се оказа малко под средната прогноза на анализаторите за 12,94 юана, сочат данни на LSEG. Приходите през периода са 236,45 млрд. юана, спрямо очакваните от анализаторите 237,24 млрд. юана.

Китайските купувачи се борят с продължаващата имотна криза и с недобрата прогноза за икономиката, което ги кара да са по-внимателни с разходите. В отговор компаниите правят големи намаления и свалят цените, за да стимулират разходите.

Това предизвика ценова битка между най-големите компании за електронна търговия в Китай, включително Alibaba, Pinduduo на PDD Holdings и JD.com, докато те се борят за пазарен дял.

Бизнесите за онлайн търговия в Китай на Alibaba – Taobao и Tmall Group, са записали близо 9% ръст на приходите през тримесечието, обяви групата, като отдава това на силната инерция в привличането на нови клиенти и продължаващия ръст на поръчките.

Китайските гиганти за онлайн търговия агресивно се разширяват в т.нар. моментна търговия на дребно, като извършват доставки за 30 до 60 минути, докато се борят за по-голям пазарен дял.

Звеното на Alibaba за международна търговия (AIDC), което включва международната AliExpress, е записало 22% ръст на приходите, въпреки че това е под прогнозата за 26,4% повишение.

Главният изпълнителен директор на Alibaba Group Еди Ву признава, че „несигурностите в глобалните търговски регулации“ са потенциално главоболие, но допълва, че AIDC остава на път да постигне рентабилност през следващата фискална година.

Междувременно инвеститорите насочват фокуса си към фестивала „618” – едно от най-големите годишни събития за пазаруване в Китай, чиято кулминация е на 18 юни. Търговците на дребно вече са започнали с предварителните продажби, свързани с него.

Приходите на звеното за облачни услуги на Alibaba са скочили с 18% до 30,13 млрд. юана.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:26 | 15.05.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още