IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Apple постигна голям успех с "F1: Филмът", но AI остава освен проблем за гиганта

Технологичната компания продължава да изостава на фронта на изкуствения интелект, а конкурентите ѝ я изпреварват с лекота

21:49 | 04.07.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Миналия месец Apple имаше две големи премиери. Те не можеха да бъдат по-различни, пише CNBC.

Първо, на годишната си конференция за разработчици WWDC Apple представи напредъка си в областта на изкуствения интелект (AI), върху които работеше през последната година. На същото събитие компанията пусна версии за разработчици на своите операционни системи под приглушени аплодисменти.

След това в края на месеца Apple се появи на червения килим с първия си истински блокбъстър филм „F1: Филмът“, който дебютира с над 155 млн. долара в боксофиса – и възторжени отзиви, през първия си уикенд.

Докато „F1: Филмът“ беше победна обиколка за Apple, което подчертава дългосрочните ѝ перспективи, растежът на бизнеса с услуги и способността ѝ да се възползва от културата, реакцията на Wall Street на съобщенията на компанията на WWDC относно изкуствения интелект предполага, че компанията има някои проблеми.

„F1“ показа Apple в най-добрата ѝ форма – по-специално способността ѝ да инвестира в нови, дългосрочни проекти. Когато Apple TV+ стартира през 2019 г., тя имаше само няколко оригинални предавания и един филм, любимец на филмовите фестивали, наречен „Hala“, който дори не споделяше приходите си от боксофиса.

Въпреки че Apple TV+ беше отписан като скъп страничен проект, през годините Apple се придържаше към плана си, увеличи персонала и разшири дейността си в Кълвър Сити, Калифорния. Това позволи на компанията да изгради връзки с Холивуд, особено за телевизионни предавания, и да направи важни стъпки в развлекателната индустрия. Сега оригинален филм на Apple може да оглави боксофиса в Северна Америка през летния уикенд - най-важният сезон за блокбъстърите.

Успехът на „ F1: Филмът“ също така подчертава значителните маркетингови възможности на  Apple и способността ѝ да привлича известни кадри, които да се появяват с нейното ръководство. Apple направи всичко възможно, за да популяризира филма, включително използвайки приложението си Wallet, за да изпрати изскачащо известие с отстъпка за билети за прожекция. За да промотира „F1: Филмът“, Кук се появи с филмовата звезда Брад Пит в магазин на Apple в Ню Йорк и публикува видео с пилота от от Формула 1 Люис Хамилтън, който е един от продуцентите на филма.

Въпреки че главният изпълнителен директор на Apple по услугите Еди Кю наскоро заяви в интервю, че компанията се нуждае от печеливш филмов бизнес, за да „продължи да прави страхотни неща“, „F1: Филмът“ не е просто за нетната печалба. Холивудските продукции на Apple са може би най-видното лице на бизнеса с услуги на компанията - двигател на печалбата, който е любимец на инвеститорите, откакто производителят на iPhone започна да акцентира върху подразделението през 2016 г.

Филмите винаги ще бъдат само малка част от звено с услуги, което включва и плащанията, абонаментите за iCloud, пакети списания, Apple Music, пакети с игри, гаранции, такси, свързани с цифрови плащания и продажби на реклами. Освен това дори най-големите боксофис успехи биха били малки в мащаба на Apple - компанията реализира средно над 1 млрд. долара продажби всеки ден.

Последна актуализация: 21:49 | 04.07.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още