Миналия месец Apple имаше две големи премиери. Те не можеха да бъдат по-различни, пише CNBC.
Първо, на годишната си конференция за разработчици WWDC Apple представи напредъка си в областта на изкуствения интелект (AI), върху които работеше през последната година. На същото събитие компанията пусна версии за разработчици на своите операционни системи под приглушени аплодисменти.
След това в края на месеца Apple се появи на червения килим с първия си истински блокбъстър филм „F1: Филмът“, който дебютира с над 155 млн. долара в боксофиса – и възторжени отзиви, през първия си уикенд.
Докато „F1: Филмът“ беше победна обиколка за Apple, което подчертава дългосрочните ѝ перспективи, растежът на бизнеса с услуги и способността ѝ да се възползва от културата, реакцията на Wall Street на съобщенията на компанията на WWDC относно изкуствения интелект предполага, че компанията има някои проблеми.
„F1“ показа Apple в най-добрата ѝ форма – по-специално способността ѝ да инвестира в нови, дългосрочни проекти. Когато Apple TV+ стартира през 2019 г., тя имаше само няколко оригинални предавания и един филм, любимец на филмовите фестивали, наречен „Hala“, който дори не споделяше приходите си от боксофиса.
Въпреки че Apple TV+ беше отписан като скъп страничен проект, през годините Apple се придържаше към плана си, увеличи персонала и разшири дейността си в Кълвър Сити, Калифорния. Това позволи на компанията да изгради връзки с Холивуд, особено за телевизионни предавания, и да направи важни стъпки в развлекателната индустрия. Сега оригинален филм на Apple може да оглави боксофиса в Северна Америка през летния уикенд - най-важният сезон за блокбъстърите.
Успехът на „ F1: Филмът“ също така подчертава значителните маркетингови възможности на Apple и способността ѝ да привлича известни кадри, които да се появяват с нейното ръководство. Apple направи всичко възможно, за да популяризира филма, включително използвайки приложението си Wallet, за да изпрати изскачащо известие с отстъпка за билети за прожекция. За да промотира „F1: Филмът“, Кук се появи с филмовата звезда Брад Пит в магазин на Apple в Ню Йорк и публикува видео с пилота от от Формула 1 Люис Хамилтън, който е един от продуцентите на филма.
Въпреки че главният изпълнителен директор на Apple по услугите Еди Кю наскоро заяви в интервю, че компанията се нуждае от печеливш филмов бизнес, за да „продължи да прави страхотни неща“, „F1: Филмът“ не е просто за нетната печалба. Холивудските продукции на Apple са може би най-видното лице на бизнеса с услуги на компанията - двигател на печалбата, който е любимец на инвеститорите, откакто производителят на iPhone започна да акцентира върху подразделението през 2016 г.
Филмите винаги ще бъдат само малка част от звено с услуги, което включва и плащанията, абонаментите за iCloud, пакети списания, Apple Music, пакети с игри, гаранции, такси, свързани с цифрови плащания и продажби на реклами. Освен това дори най-големите боксофис успехи биха били малки в мащаба на Apple - компанията реализира средно над 1 млрд. долара продажби всеки ден.


Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Още един депутат изгоря с подкуп в украинския парламент
Келеши летят с над 300 км/ч на Околовръстния път в София, похвалиха се в нета ВИДЕО
Една жена е загинала, а друга е тежко ранена при стрелба в Хърватия
Нова вълна банди в афиша на новия пловдивски фест Phillgood
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.