Филмите обаче са единственият компонент на услугите, който може да накара знаменитости като Пит или Джордж Клуни да се появят до логото на Apple, а успехът на „F1: Филмът“ означава, че Apple би могла да прави още големи филми за кино в бъдеще. „Нищо не поражда успех или не вдъхновява бъдещи инвестиции така, както настоящият успех“, коментира старши медийният анализатор на Comscore Пол. Дергарабедиан.
Ако „F1: Филмът“ е знак, че бизнесът с услуги на Apple работи на пълна скорост, проблемите на компанията с изкуствения интелект са лампичка за „проверка на двигателя“, която не угасва.
Подмяна на двигателя на Siri
На WWDC миналия месец Wall Street с нетърпение очакваше да чуе за плановете на компанията за Apple Intelligence - нейният набор от AI функции, който за първи път беше представен през 2024 г. Внедряването на Apple Intelligence беше помрачено от забавяния и неубедителни функции.
Apple прекара по-голямата част от WWDC в разглеждане на по-малки функции за машинно обучение, но не разкри това, което инвеститорите и потребителите все повече искат - усъвършенстван Siri, който може да разговаря безпроблемно и да изпълнява задачи, например да прави резервации в ресторанти. В ерата на ChatGPT на OpenAI, Claude на Anthropic и Gemini на Google очакванията на потребителите за AI асистенти нарастват отвъд: „Siri, какво е времето?“.
Компанията беше представила значително подобрение в Siri през лятото на 2024 г., но по-рано тази година тези функции бяха отложени за неопределено време през 2026 г. На WWDC Apple не предложи никакви актуализации за подобрен асистент, освен че „продължава работата си по предоставянето“ на функциите през „следващата година“. След конференцията някои наблюдатели свиха очакванията си за изкуствения интелект на Apple.
Siri трябва да бъде пример за това как способността на Apple да подобрява продукти и проекти в дългосрочен план прави конкуренцията трудна.
Siri изпревари почти всеки друг гласов асистент на пазара, когато дебютира на iPhone през 2011 г. 14 години по-късно по същество Siri остава същата система за въпроси и отговори, която среща трудности с отворени въпроси и дати, дори и след като през последните години бяха развити сложни гласови ботове, базирани на технологията за генеративен изкуствен интелект, които могат да водят разговор.
Най-силните конкуренти на Apple, включително компанията майка на Android - Google, направиха много повече, за да интегрират развити AI асистенти в своите устройства, отколкото Apple. Google дори няма същия рефлекс срещу събирането на данни и обработката в облака, както обсебената от поверителността Apple.
Някои анализатори твърдят, че според тях Apple разполага с няколко години преди липсата на конкурентни функции за изкуствен интелект на компанията да започне да се усеща в продажбите на устройства, предвид голямата база от продадени джаджи на компанията и високата лоялност на клиентите. Но Apple не може да бъде изпреварена, преди да се върне в надпреварата, а бившият ѝ гуру в дизайна Джони Айв сега работи върху нов хардуер с OpenAI, засилвайки натиска в Купертино.
Успехът на Apple в услугите с проекти като „F1: Филмът“ е пример за това какво може да направи компанията, когато си постави ясни цели публично и след това ги изпълнява в рамките на продължителни срокове.


ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната
В кадър: Ден преди Никулден, опашки за риба на Женския пазар
Велосипедист загина край омуртагското село Плъстина