IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Apple постигна голям успех с "F1: Филмът", но AI остава освен проблем за гиганта

Технологичната компания продължава да изостава на фронта на изкуствения интелект, а конкурентите ѝ я изпреварват с лекота

21:49 | 04.07.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Филмите обаче са единственият компонент на услугите, който може да накара знаменитости като Пит или Джордж Клуни да се появят до логото на Apple, а успехът на „F1: Филмът“ означава, че Apple би могла да прави още големи филми за кино в бъдеще. „Нищо не поражда успех или не вдъхновява бъдещи инвестиции така, както настоящият успех“, коментира старши медийният анализатор на Comscore Пол. Дергарабедиан.

Ако „F1: Филмът“ е знак, че бизнесът с услуги на Apple работи на пълна скорост, проблемите на компанията с изкуствения интелект са лампичка за „проверка на двигателя“, която не угасва.

Подмяна на двигателя на Siri

На WWDC миналия месец Wall Street с нетърпение очакваше да чуе за плановете на компанията за Apple Intelligence - нейният набор от AI функции, който за първи път беше представен през 2024 г. Внедряването на Apple Intelligence беше помрачено от забавяния и неубедителни функции.

Apple прекара по-голямата част от WWDC в разглеждане на по-малки функции за машинно обучение, но не разкри това, което инвеститорите и потребителите все повече искат - усъвършенстван Siri, който може да разговаря безпроблемно и да изпълнява задачи, например да прави резервации в ресторанти. В ерата на ChatGPT на OpenAI, Claude на Anthropic и Gemini на Google очакванията на потребителите за AI асистенти нарастват отвъд: „Siri, какво е времето?“.

Компанията беше представила значително подобрение в Siri през лятото на 2024 г., но по-рано тази година тези функции бяха отложени за неопределено време през 2026 г. На WWDC Apple не предложи никакви актуализации за подобрен асистент, освен че „продължава работата си по предоставянето“ на функциите през „следващата година“. След конференцията някои наблюдатели свиха очакванията си за изкуствения интелект на Apple.

Siri трябва да бъде пример за това как способността на Apple да подобрява продукти и проекти в дългосрочен план прави конкуренцията трудна.

Siri изпревари почти всеки друг гласов асистент на пазара, когато дебютира на iPhone през 2011 г. 14 години по-късно по същество Siri остава същата система за въпроси и отговори, която среща трудности с отворени въпроси и дати, дори и след като през последните години бяха развити сложни гласови ботове, базирани на технологията за генеративен изкуствен интелект, които могат да водят разговор.

Най-силните конкуренти на Apple, включително компанията майка на Android - Google, направиха много повече, за да интегрират развити AI асистенти в своите устройства, отколкото Apple. Google дори няма същия рефлекс срещу събирането на данни и обработката в облака, както обсебената от поверителността Apple.

Някои анализатори твърдят, че според тях Apple разполага с няколко години преди липсата на конкурентни функции за изкуствен интелект на компанията да започне да се усеща в продажбите на устройства, предвид голямата база от продадени джаджи на компанията и високата лоялност на клиентите. Но Apple не може да бъде изпреварена, преди да се върне в надпреварата, а бившият ѝ гуру в дизайна Джони Айв сега работи върху нов хардуер с OpenAI, засилвайки натиска в Купертино.

Успехът на Apple в услугите с проекти като „F1: Филмът“ е пример за това какво може да направи компанията, когато си постави ясни цели публично и след това ги изпълнява в рамките на продължителни срокове.

Последна актуализация: 21:49 | 04.07.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още