Онлайн продажбите ще продължат да се увеличават, защото електронната търговия спестява много време.Това прогнозира Никола Илчев, създател на eCommerce Academy, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
Той очаква стратегиите на търговците да се променят. „Поколението, което използва Google и друг тип търсачки, вече е застаряващо. Младите хора разчитат на AI и не познават Google като инструмент за търсене. Онлайн търговците ще трябва да положат усилия да променят комуникационните си кампании, за да се появяват в търсенията на AI“, е съветът на експерта.
Според него обозначаването на цените в лева и евро е основното предизвикателство пред онлайн търговците. "При някои от тях процесът е много лесен, но за тези със „собствени решения“ ще се наложи допълнителна софтуерна разработка", обясни той.
По думите му по-голямото неудобство за бизнеса не е от пряката инвестиция, свързана с отделянето на средства, а с това, че софтуерните компании не разполагат с достатъчно голям ресурс да покрият нуждите на всички търговци. "Добрата новина е, че хората вече са по-информирани и правят разлика между двете цени“, коментира той какви са промените за управление на бизнеса и счетоводната система при дигиталните търговци.
Той преценява, че въвеждането на еврото е едно от големите предимства да се оперира на нови пазари. „В момента при онлайн търговията има превалутиране, което при по-ниски продажби може да намали печалбата им още повече. Премахването на таксите ще стимулира търговците да излязат на нови пазари, включително на тези в Централна и Западна Европа“, очаква създателят на обединението на електронни търговци, доставчици на услуги и експерти в сферата на онлайн търговията.
Според Никола Илчев българският онлайн търговец все още няма усещането, че е част от единния европейски пазар. Той посочи, че там има голям бум при продукти като натурална козметика, храни и напитки, а в „Западна Европа отдавна са хит продуктите, свързани с по-здравословен начин на живот“.
По думите му българските търговци могат да са спокойни, че са конкурентоспособни на западните търговци, тъй като всяка стока може да бъде доставена до 48 часа. „Някои български търговци поддържат складове в Европа, а други разчитат на такива в погранични градове като Русе и Видин“, поясни той каква е практиката при логистиката.
Илчев отбеляза, че през тази година българската онлайн търговия бележи ръст – все повече малки и средни брандове намират пътя си до потребителите.
Намалява ли китайското влияние върху пазара и какви нови насоки ще търсят търговците? Какви са изискванията на българските потребители и готови ли са на компромиси продавачите? Какви са особеностите на потребителското поведение в онлайн магазините? Има ли риск при закръглянето на цените с въвеждането на еврото дигиталните търговци да ощетят потребителите?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа