Spotify прогнозира във вторник печалба за четвъртото тримесечие над очакванията на Wall Street, залагайки на силен ръст на потребителите и тласък от повишаването на цените в ключовия празничен сезон, съобщава Ройтерс.
Акциите на компанията, която се конкурира с музикалните стрийминг услуги на Apple и Amazon, поскъпнаха с 5,3% в предпазарната търговия.
Шведският стрийминг гигант повиши цените на премиум индивидуалните си абонаменти и намали разходите за маркетинг и персонал, за да засили рентабилността си.
Това са първите резултати, откакто през септември компанията обяви, че основателят и главен изпълнителен директор Даниел Ек ще стане изпълнителен председател през януари, като ще бъде въведена нова структура с двама главни изпълнителни директори.
Компанията също така пусна нови функции, включително дългоочакваната опция за стрийминг с високо качество, наречена lossless audio, с цел да повиши ангажираността.
Слушателите на аудиокниги в Spotify са се увеличили с 36%, а часовете на потребление са нараснали с 37% през последната година, водени от по-младата аудитория, съобщи компанията миналия месец, около две години след добавянето на продукта към платените абонаменти.
Миналия месец компанията сключи сътрудничество с OpenAI, собственик на ChatGPT, за да позволи на потребителите да свържат Spotify акаунта си с чатбота и да искат препоръки за музика или подкасти чрез подсказки, като целта е да се стимулира растежът и ангажираността на потребителите.
Spotify очаква оперативна печалба от 620 млн. евро през четвъртото тримесечие, над средната прогноза на анализаторите за 618,6 млн. евро, показват данни, събрани от LSEG.
Компанията прогнозира приходи от 4,5 млрд. евро за четвъртото тримесечие в сравнение с оценки за 4,57 млрд. евро.
Прогнозата за месечните активни потребители за тримесечието от 745 милиона е над очакванията от 737,3 милиона, а перспективите за увеличение с 8 милиона на премиум абонатите до 289 милиона е малко под прогнозата от 290,9 милиона.
Премиум абонатите са се увеличили с 12% до 281 милиона през третото тримесечие в съответствие с прогнозите. Нетното повишение на месечните активни потребители със 17 милиона е довело общия им брой до 713 милиона, надхвърляйки очакванията.
Приходите са нараснали с 7% до 4,27 млрд. евро, надхвърляйки прогнозите от 4,23 млрд. евро.


Иновация: Испания откри как да намали катастрофите
Парк-музей "Владислав Варненчик" отбелязва 581 години от Битката при Варна
Добрата новина: Откриха Стефани
Новa мода в туризма: Богаташи плащат, за да уловят, наберат и сготвят храната си
Новата реалност: Лайковете определят живота ни
Златото се консолидира, а криптото страда от липсата на ликвидност в САЩ
Европа иска край на войната в Украйна сега, а Америка сдържане на Русия
Джейми Даймън: Прегърнете AI
Български стартъп създаде система за бърза инспекция на пътища чрез дронове и AI
Британските политици трябва да внимават с „расовата карта“
Toyota съживява позабравена марка с приключенски офроудър
Червена разделителна лента намалява катастрофите
Шест ужасни коли с гениални хрумвания
Почина архитектът на трансформацията на Renault
Защо електрическите автомобили са по-скъпи за ремонт - не е само батерията
Румен Овчаров: Ако санкциите не бъдат отменени, оставаме без горива
5 ферментирали храни за силен имунитет
Икономист: Бюджет 2026 изглежда зле по много измерения
Обувки loafer са новият хит на сезона
Тръмп: Парите за здраве да се дадат на гражданите, вместо на застрахователите