Френският автомобилен концерн Renault обяви спад от 3,2 на сто в продажбите си по целия свят за първото тримесечие на 2006 година, съобщи Ройтерс. Компанията е продала 1 315 385 автомобила за периода, като този резултат се дължи най-вече на понижението на продажбите в Западна Европа.
В края на юни тази година френската група има дял от 4,1% от световния автомобилен пазар, спрямо 4,2% в края на 2005 година. Въпреки това от компанията заявяват, че разчитат на стабилни продажби за цялата година в сравнение с миналата.
От автомобилния концерн уточняват, че разчитат главно на пускането на пазара през септември на моделите си Scеnic Phase 2, както и Trafic Phase 2 и Master Phase 3. Освен това в края на годината в някои страни ще бъде представен и новият модел на Dacia – комби версията на Logan.
В Западна Европа продажбите на Renault са регистрирали понижение от 7,6 на сто за първите шест месеца на годината до 951 014 броя. Този спад се дължи най-вече на остарялата гама от модели на компанията.
За сметка на това в останалата част от света френският автоконцерн отбелязва ръст в продажбите си от 10,6 на сто до 364 371 автомобила, най-вече благодарение на модела Logan, продаван от румънската марка на компанията Dacia.
Dacia, от своя страна, регистрира повишение от 28,5% до 103 604 броя в продажбите си, а Renault Samsung – увеличение от 3,3 на сто до 57 710 броя. Само продажбите на марката Renault са се понижили с 5,5% до 1 152 493 автомобила.
Освен двете му подразделения, другата причина за повишението в световните продажби на автомобилния концерн Renault е компанията му за професионални превозни средства, чиито продажби са нараснали с 0,5 на сто до 198 482 броя.


„Ангели на пътя“ със сигнален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден