Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Как стратегията на Дара Косровшахи донесе успех на Uber в Лондон?

Новият главен изпълнителен директор на компанията зае поста в момент, в който тя беше затънала в проблеми, но взе нещата в свои ръце

Как стратегията на Дара Косровшахи донесе успех на Uber в Лондон?

Снимка: Архив Ройтерс

Всичките 45 хил. шофьори на Uber в Лондон могат да отдъхнат с облекчение след като съдия гарантира на компанията за споделено пътуване 15 месеца изпитателен лиценз, така че да продължи да оперира в града в този период. Главният изпълнителен директор на компанията Дара Косровшахи също може да има причина да празнува, пише в свой анализ Bloomberg.

Решението от вторник е както законова, така и пиар победа за новия лидер на компанията, който пое контрола над нея миналата година. Тогава Uber беше затънала в редица скандали, а в медиите присъстваше само с негативни новини.

Само няколко седмици след това той беше изправен пред още предизвикателства, когато регулатор в Лондон заяви, че няма да поднови лиценза за опериране на стартъпа в града, Неговият полет до британската столица скоро след това беше едновременно дипломатическа мисия и началото на тест за доказването, че той е правилният човек, който да се справи с проблемите на компанията.

"Такава млада фирма се сблъска с редица засилващи се проблеми, които не са подпомогнати от това, което изглеждаше като доста грубото отношение на онези, които управляваха бизнеса през последните няколко години“, коментира съдия Ема Арбътно при обявяването на решението ѝ.

Това беше положителен знак за стъпките, които Косровшахи направи за по-малко от година на поста, за да преобърне нещата. 49-годишният Косровшахи, който преди това беше главен изпълнителен директор на Expedia Group, беше нает в Uber два месеца след като неговият предшественик Травис Каланик напусна. По това време компанията за споделено пътуване беше затънала в скандали относно доминираната от мъже култура, използването на спорен софтуер за заобикаляне на регулаторите, укриване на огромен пробив в базите данни и неправилно поведение по случая с изнасилване в Индия през 2014 г.

Още по темата

През септември градският регулатор Transport for London реши, че базираната в Сан Франциско Uber не е „подходяща“ за получаването на лиценз и заяви, че компанията не е успяла да се справи със сериозни проблеми, като обявяването на „сериозни криминални обвинения“.

„Освен това имаше проблем със софтуер, наречен „Greyball”, използван, за да затруднява действията на правителствата да залавя шофьорите, които нарушават закона. Подходът и поведението на Uber демонстрираха липса на корпоративна отговорност“, заяви по това време регулаторът.

Компанията имаше 21 дни да обжалва, което и направи, и имаше възможност да продължи да оперира, докато целият процес тече. Но правният спор беше само половината от битката. Uber беше изправена пред нарастващи публични проблеми заради честотата на скандалите, в които се забъркваше, заради протести на профсъюзи и на таксиметровите водачи, докато политиците не правеха ситуацията по-добра. Кметът на Лондон Садик Кан защити решението на регулатора, посочвайки, че „предоставянето на иновативна услуга не трябва да бъде за сметка на сигурността и защитата на потребителите“.

Това, което последва, беше внимателната стратегия на Косровшахи, която включваше промени в управлението, в софтуера, преработване на протоколи за безопасност и политическа дипломация.

През януари Uber обяви, че нейните шофьори са задължени да вземат непрекъсната почивка след като са били 10 часа на работа, за да отблъсне обвиненията, че водачите могат да остават зад волана прекалено дълго, което пък може да доведе до потенциална опасност за возещите се. През февруари Uber съобщи, че създава „консултантски групи за шофьори“, които ще представляват малки екипи от работници, които ще се срещат ежеседмично, за да обсъждат проблемите, с които се сблъскват, за да насочват притесненията си към висшия мениджмънт на фирмата.

След това дойдоха и по-съществените промени. Компанията обяви, че ще отвори 24-часова телефонна линия за поддръжка за всички шофьори и пътуващи, обеща по-добър контакт с полицията и да отчита всеки „сериозен инцидент“ по време на превоз на пътници. Uber заяви, че ще позволи споделянето на подробности за разрешителните за шофиране на водачите с клиентите.

Наскоро Uber разкри, че стартира пакети за финансови застраховки, които ще са достъпни за шофьорите във Великобритания и навсякъде в Европа. Това значи, че ще се покрива загубената печалба при болест и по други причини, стига да са извършили 150 пътувания в осемте седмици преди случая.

До пролетта вече имаше признаци, че стратегията на Uber работи. След изслушването в съда в Лондон през април адвокат на компанията заяви, че списъкът с притеснения на регулатора е намалял наполовина от решението през септември.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Деляна Петкова
Още по темата: Анализи Uber Technologies

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Анализи
Google vs Facebook: Битката за Индия