Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Nintendo и нейният италиански водопроводчик

Ролята на Супер Марио стана много голяма за японския гигант, а компанията продължава пътя си в сферата на мобилните игри

Nintendo и нейният италиански водопроводчик

Снимка: Pixabay

Италианският водопроводчик от Царството на гъбите може да бъде ключ към продължаващото тригодишно възстановяване на Nintendo, пише Bloomberg Gadfly.

Високият само 16 пиксела Марио има голям потенциал. За щастие той има цяла група от приятели, които да му помагат. И той ще се нуждае от тях.

Марио Марио (да, презимето му също е Марио) първо се появи през 1981 г. Въпреки че неговият образ, шапката и мустакът му са се променили малко оттогава насам, ролята на Марио се засили.

Пускането на „Super Mario Run” за iOS в края на 2016 г. даде началото на нов модел, който Nintendo може да използва, залагайки на своите герои отвъд конзолите, които ѝ помогнаха да изгради компанията през последните четири десетилетия.

„Pokemon Go” - хитът с добавена реалност на тази година, показа на Nintendo потенциала на игрите за смартфони, въпреки че фирмата е само един от тримата акционери в The Pokemon Company и не е разработчик на играта.

Приятна изненада

Nintendo продължи да надминава очакванията на анализаторите за оперативната печалба през календарната 2017 г.

Графика: Bloomberg

Със „Super Mario Run” Nintendo разчиташе само на себе си. Добрата новина е, че базираната в Киото компания се радва на плодовете на този си труд, което пък ѝ помогна да генерира 426% ръст на приходите от подразделението за съдържание за умни устройства за шестте месеца до 30 септември 2017 г.

Още по темата

В една обичайна ситуация това би било много, но пускането на хибридната конзола Switch беше истинска сензация и помогна общите приходи от продажби да нараснат до 374 млрд. йени (3,3 млрд. долара). В резултат подразделението за съдържание за умни устройства удвои дела си, като донесе 4,8% от приходите за шестмесечието.

На фона на повсеместното използване на смартфони и засилване на гледането в движение, Nintendo знае, че ще трябва да започне да разчита по-малко на хардуера през следващите години. Switch, която може да бъде ползвана и като портативна конзола, е много по-популярна, отколкото се очакваше, но би било грешка това да се сочи като доказателство за непобедимостта на Nintendo в конзолния сегмент.

Инерцията

Акциите на Nintendo се радваха на чудесни тримесечия, макар че е малко вероятно да видим повторение на успеха от септември 2016 г., който дойде на фона на вълнението около “Pokemon Go” и новините за Switch.

Графика: Bloomberg

С пускането на „Super Mario Run”, както и на „Fire Emblem Heroes” и „Animal Crossing: Pocket Camp”, Nintendo показа, че не планира да попадне в капан. Компанията ще покаже колко дълбоко в света от своите герои планира да се гмурне, ако мобилната версия на франчайза Zelda, за която се носят слухове, стане факт.

Но за да докаже, че неконзолният ѝ бизнес може да е успешен в дългосрочен план, са необходими няколко неща. Първото е очевидно: Nintendo трябва да увеличи приходите от мобилните си игри отвъд сумата от 17,9 млрд. йени, която отчете за първото полугодие на 2017 г.

"Pokemon Go” постигна голям успех, но е заглавие на Niantic. Това означава, че Nintendo не просто трябва да споделя приходите си, но и няма пълен контрол над франчайза. От друга страна, „Super Mario Run” има умерен успех, но продажбите ѝ може би страдат от модела за еднократно плащане, вместо обичайните покупки в приложението. “Animal Crossing” има шанса да генерира слаба печалба, защото има малко стимули за плащане за определени елементи в играта. И все пак, взети заедно, тези три игри служат като страхотен експеримент за това как най-добре може да се печели.

Съдържанието за умни устройства е единственото от трите основни категории, носещи приходи на Nintendo, където Япония е основен играч. Това е притеснително, защото може да показва, че „Pokemon Go”, “Super Mario Run” и дори „Animal Crossing” не се представят добре отвъд вътрешния пазар. Въпреки че тези игри се радват на много сваляния в чужбина, данните до момента предполагат, че международните пазари не носят реални приходи на компанията, в мащаба, който виждаме при другите ѝ игри.

Бъдещето

Япония е най-големият източник на приходи за бързо развиващото се звено за умни устройства (мобилни игри) на Nintendo.

Една от крачките напред може да е експанзията на франчайзите. Другата е да прегърне чуждите системи за игри, както направи при сделката с Nvidia за пускането на заглавия в платформата Shield на американския производител на чипове. Това беше дързък ход, но помогна на Mario в Китай, където пазарният потенциал не беше използван напълно, а игрите на компанията не бяха достатъчно достъпни.

Съществува и шанс неконзолните приходи да бъдат основната част от бъдещето на Nintendo, но това е изцяло нов свят за японската технологична компания. Ето защо, когато дойде време да изберат игра за смартфон, Nintendo иска потребителите да са наясно, че винаги имат приятелски настроен водопроводчик под ръка.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Веселина Василева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Как ще повлияе арестът на финансовия директор на Huawei на търговската война?