Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

България

80% от компаниите у нас все още нямат яснота кога ще върнат служителите в офиса

Малко над половината от фирмите предвиждат работата от вкъщи да заема 20% от работното време на служителите им, а останалите - между 21% и 50%

80% от компаниите у нас все още нямат яснота кога ще върнат служителите в офиса

Снимка: Боби Тошев, БГНЕС

80% от компаниите у нас все още нямат яснота кога ще върнат работещите в бизнес сградите, но повечето търсят варианти за по-гъвкаво разпределение на офис площите и хибридни начини на работа, сочи проучване на консултантската компания Cushman & Wakefield Forton. То е било проведено сред компании с общо над 43 хил. служители в София през първата половина на май.

От запитаните 11% посочват, че започват да връщат служителите си на работните места наесен. 53% от участниците в проучването посочват, че ще търсят решения като Hot Desking (заемане на което и да е свободно бюро в даден офис), Activity Based Working (базиран на активността през деня начин на работа) и др. В анкетата са участвали фирми от аутсорсинг и IT сектора (62%), финансовата сфера (35%), фармацевтични компании и такива, предлагащи правни или консултантски услуги. Тя се провежда за трети път от началото на пандемията.

„Връщането на служителите на работните им места ще е дълъг процес, свързан с цялостна реорганизация на начина на работа. Показателно е, че редица компании ще запазят частично работата от вкъщи и ще върнат хората в офиса на ротационен принцип“, коментира Йордан Кръстев, мениджър „Офис площи“ в Cushman & Wakefield Forton.

Проучването на консултантската компания показва нарастващ интерес към реорганизация на работното пространство, при която служителите нямат собствени бюра, а ползват свободните към даден момент, т.нар “hot desking“. Популярна система за организация на площите е и Activity Based Working, при която в офиса се обособяват различни функционални зони в зависимост от дейностите и работния процес.

Още по темата
Въпреки че реорганизацията ще позволи на компаниите да оптимизират работното пространство, 55% от участниците в проучването заявяват, че не планират да променят обема на наетите площи. 38% планират намаление с над 10% в краткосрочен план. По отношение на работата от вкъщи 52% от запитаните планират тя да заема 20% от работното време на служителите им, а останалите 48% - между 21% и 50% от него.

Извън непосредствения ефект върху организацията на работното пространство пандемията променя и средата в офис сградите. В условията на конкурентен пазар все по-голямо значение имат фактори, като удобствата и безопасността за работещите в сградите. 

„Напоследък сме свидетели, а и самите ние разработваме дигитални приложения за управление на сградите и редица процеси от ежедневието на работещите в тях. Идеята е бързо и удобно, само на екрана на телефона си, служителите да могат да поръчват храна, да запазват места за паркиране за клиентите си, да ползват услуги като химическо чистене, резервация на конферентни зали и т.н. От гледна точка на безопасността им подобни приложения ще гарантират и безконтактен достъп до сградата и до офиса на конкретна компания“, отбелязва Красимир Петров, мениджър „Пропърти и асет мениджмънт“ в Cushman & Wakefield Forton.

По думите му дигитализацията обхваща почти всички аспекти от работното ежедневие и може значително да повиши добавената стойност на сградите. В допълнение подобни решения правят работата от офиса по-удобна и безопасна, като така улесняват процеса по връщане на бизнеса към нормалния ритъм и начин на работа.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (7)

0
 
2
 
7
Dr. Vatnikov до: Един Българин
преди 1 месец
Няма профилна снимка
И за работодателите не е хич добре, след някоя годинка вкъщи и мотивацията зверски пада, хората са превърнали в медузи и социопати,липсва отборен дух и колективна мисъл и тн. Ама е модерно сега да се говори, че тва била новата работа, видиш ли. Е, големите вече видяха, че не става тая работа така и привикват обратно на борда служителите наесен.
0
 
4
 
6
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Няма лошо в работата от вкъщи ама си омръзнахме с жената. Стават кавги за нищо като се гледаме година и половина. Човекът е социално животно, а който толкова му се работи от майната си да работи, но не виждам как всеки ще е супер ефективен от вкъщи, особено хората с деца , които боледуват често и им ги връщат за един ***. Тогава вкъщи става война и работа по принцип няма. Ако се запази този "модел на работа" не само ще отгледаме поколения иди0ти, но ще страда и икономиката жестоко. 1-2 дена в седмицата е добре да се ходи до офиса дори и да не е за цял ден. Да не говорим че ако някой ми сяда на стола или ми хвърля пърхот по бюрото хич не е оферта. Да не говорим, че се работи не по 8 часа, а колкото и когато трябва. Викаш по децата да те оставят, те не го правят и висиш по нощите. Това е "много" хубаво за работодателите, но дали е добро за работниците?
0
 
3
 
5
Dr. Vatnikov до: IQ96
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Много си прав. Отначалото е веселко, после идват проблемите. А те са огромни и подобни статийки, дето ги пускат всяка седмица, едвам виждат върхът на айсберга. Само да видят учениците, имаше скоро репортаж, децата се радват, подскачат, че са се върнали в час, оплакват се за огромни пропуски в ученето и тн.
0
 
1
 
4
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Ма убаво си е работа от хоум офиса! Ти си тракаш на компа, баба ти ти готви манджички- с една дума кеф.Само че, от офис до офис има разлика голяма и колко % от цялата икономика може да работи така?За мен това е въпросът, а също и какво правим със социалните връзки. Нали се казва, че човек е социално животно-поне за болшинството?Работа в къщи, вечер на дискотека, опс тея още не бачкат и какво? самозадоволяване в хоум офиса.;-)
1
 
3
 
3
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Само хора, които не са били повече от година - две на хоум офис могат да твърдят, че било хубаво. Между другото - не е лошо да обявите, че Гугъл, ФБ, Амазон и тн. казаха - септември всички в офиса. Веселбата приключва, идва време за работа.

Още от България
Капиталът на „Феърплей Пропъртис“ ще се увеличи с 12,5 млн. лв.