IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Строителството на мола на NEPI в Пловдив ще започне през 2019 г.

Южноафриканският инвестиционен фонд е постигнал печалба от 149 млн. евро през първото полугодие

17:04 | 03.09.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Строителството на търговския център, който южноафриканският фонд за инвестиции в имоти NEPI Rockcastle ще изгражда в Пловдив, ще започне през второто тримесечие на 2019 г.

Той ще разполага с брутна отдаваема площ от 59 500 кв. м и се очаква да се превърне в доминиращ търговски център в града, който в момента изпитва недостиг от модерни търговски площи, съобщава фондът в отчета си за първото полугодие на 2018 г.

През първата половина на 2018 г. NEPI финализира придобиването на терена с площ от над 2,9 хектара, който се намира в съседство с друг придобит неотдавна парцел. Така в момента компанията притежава терен от над 6,5 хектара във втория по големина град в България, върху който трябва да се изгради новият търговски център. Фондът отбелязва, че интересът от страна на бъдещите наематели е висок и продължава работата по издействането на необходимите разрешителни преди започването на строителството.

Припомняме, че в момента в Пловдив има два работещи мола – Mall Plovdiv и „Марково тепе мол“. Трети търговски център – Plovdiv Plaza, се очаква да отвори врати през есента на тази година.

През 2017 г. NEPI придоби два от столичните молове – Serdika Center и Paradise Center, в сделки за съответно 207,4 млн. евро и 252,9 млн. евро.

През първите шест месеца на годината южноафриканският фонд отчита нетна печалба от 149 млн. евро, а нетните приходи от наеми са достигнали 164,6 млн. евро, което представлява ръст от 30,3% спрямо същия период на миналата година.

Печалбата на акция, която ще бъде разпределена на акционерите през първото полугодие възлиза на 26,49 евроцента и е с 12,9% по-висока спрямо комбинираното разпределение на NEPI и Rockcastle Global Real Estate Company Limited за шестте месеца до 30 юни 2017 г.

В същото време съотношението между стойността на заема и стойността на обезпечението е 28%, т.е. под целта на компанията от 35% и е по-консервативно в сравнение с други фондове за инвестиции в имоти в Европа.

Портфолиото от имоти на NEPI възлиза на 5,3 млрд. евро спрямо 4,9 млрд. евро към края на 2017 г., като търговските площи осигуряват ръст на нетните приходи от наеми от 4,1% в сравнение с шестте месеца до 30 юни 2017 г.

България продължава да заема трето място по дял от общите имотни активи на фонда в Централна и Източна Европа с 10%, става ясно от отчета. На първо място е Румъния с 39%, следвана от Полша с 26%. След страната ни се нареждат Словакия и Унгария с дял от съответно 8% и 5%. Южноафриканският фонд е представен също в Хърватия, Чехия, Литва и Сърбия.

„NEPI Rockcastle постигна силно оперативно представяне през първото полугодие и продължаваме да прилагаме стратегията си като водещ собственик и оператор на търговски центрове в Централна и Източна Европа“, казва главният изпълнителен директор на компанията Алекс Морар.

„През първото полугодие консолидирахме портфолиото си на съществуващите пазари чрез нови придобивания на висококачествени търговски площи и инициативи за управление на активи, като в същото време предприехме експанзия към проспериращите балтийски страни с първа сделка в Литва“, допълва той.

Дейността по отдаване под наем е била силна през първото полугодие, тъй като търговци на дребно се стремят към разрастване в Централна и Източна Европа заради повишеното потребление в региона, отбелязва фондът в отчета си. Между януари и юни NEPI е подписала нови 360 договора за отдаване под наем на търговски площи с общ обем на брутната отдаваема площ от 107 хил. кв. м. От тях 242 са били договори за отдаване под наем (54 хил. кв. м) на обекти в съществуващи търговски центрове, а 118 – договори за отдаване под наем (53 хил. кв. м) на обекти в строящи се молове.

NEPI Rockcastle е придобил три обекта от декември 2017 г. насам на обща стойност 311 млн. евро и средна доходност от 7,2%. Това са Ozas Shopping and Entertainment Centre във Вилнюс, първият мол на компанията в Литва, Galeria Mlyny в Словакия и Aura Centrum в Полша.

Проектите в строеж на NEPI, включително преустройство и разширение на съществуващи търговски центрове, се оценяват на над 1,3 млрд. евро, от които 259 млн. евро са били вложени до 30 юни 2018 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:49 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още