Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

България

Владимир Гюрджиев: България изостава в привличането на нови производства

Участието на държавата е важно, за да се определи рамката, в която компаниите ще включват страната ни в проучванията си, твърди експертът

Владимир Гюрджиев: България изостава в привличането на нови производства

Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Веригите на доставки в пост-COVID света ще бъдат скъсени и опростени. Много европейски компании ускоряват процесите на ниършоринг (nearshoring) и връщат производствата си от Азия в Европа. За съжаление, България изостава спрямо другите страни от Централна и Източна Европа в привличането на тези производства. Но това не е само резултат от нашето бездействие, а се дължи на по-доброто позициониране на тези държави. В производството и логистиката България не е на кръстопът, каквото е всеобщото мнение тук, за разлика от Полша, Чехия и Унгария, където транспортните коридори са много по-натоварени. Това обясни пред Bloomberg TV Bulgaria Владимир Гюрджиев, мениджър за България в компанията CTP. 

Още по темата

„Привличането на европейски производства не е процес, който може да бъде осъществен, контролиран и проведен единствено от частния бизнес. Участието на държавата е важно, за да се определи рамката, в която компаниите ще включват България в своето проучване“, каза гостът.

CTP е една от най-големите европейски строително-предприемачески компании в сектора на индустриални и логистични паркове. В портфолиото ѝ са сгради в девет държави с общо 6,6 млн. кв. м отдаваема площ (производствени площадки, складове и офиси). През март дружеството осъществи първично публично предлагане (IPO) на борсата Euronext в Амстердам, привличайки 854 млн. евро свеж капитал.

„Не съм сигурен, че привличането на голям автомобилен производител трябва да бъде основен приоритет за България," каза Владимир Гюрджиев. Според него страната ни има голям потенциал за разрастване на производителите на автомобилни части Tier 1 (доставчици от първи ред), които вече действат в страната. Когато се създаде тази инфраструктура, тогава да се прави кампания за автомобилен производител, добави мениджърът.

Вижте целия разговор на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

 

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Ралица Пейчева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

0
 
1
 
3
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
с мутри в управлението ... толкова!
0
 
1
 
2
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
с мутри в управлението ... толкова!
1
 
2
 
1
преди 4 седмици
Нищо, за сметка на това пък сме лидери в създаване на нови партии и партийци.

Още от България
НАП продава бившата цигарена фабрика в Хасково