Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Хай-тек

Бумът на приложенията за грижа за себе си

Всяка година на пазара се предлагат все повече подобни приложения, но лидерите на пазара получават почти всички приходи

Бумът на приложенията за грижа за себе си

Снимка: Pixabay

Т.нар. millenials, родените между началото на 80-те години до началото на хилядолетието, може би са обсебени от грижата за себе си. Това започва да се отплаща на разработчиците на приложения в тази сфера, пише TechCrunch.

Според данни от няколо компании за анализи на пазара на приложения тази категория в момента се радва на значителен растеж. През първото тримесечие на 2018 г. десетте най-печеливши приложения в категорията “Грижа за себе си” в САЩ са генерирали общо 15 млн. долара приходи от iOS и Android, а в глобален мащаб сумата достигна 27 млн. долара според Sensor Tower.

Фирмата е открила още, че десетте топ предложения за медитация са генерирали с около 170% повече приходи по света през първото тримесечие на 2018 г. спямо 10-те, които са били начело през същия период година по-рано, както в App Store, така и в Google Play. В САЩ те са събрали със 167% повече.

И все пак голяма част от приходите от тези приложения е отишла само при две от тях - Calm и Headspace, които се фокусират върху медитацията и т.нар. mindfulness (осъзнаване).

Calm се нарежда на първо място по приходи, като е получилo близо половината от сумата, генерирана в САЩ и по света, или 8 млн. долара в Съединените щати и 13,5 млн. долара в глобален мащаб. Заедно с Headspace двете са събрали над 90% от приходите на топ 10 приложенията миналата година.

Apptopia също съобщава, че има ръст на приходите в тази категория, както и на броя инсталирания, но данните ѝ не съвпадат с тези на Sensor Tower. Едно е сигурно, и двете компании са съгласни, че топ три приложенията са Calm, следвана от Headspace, а на трето място е 10% Happier: Meditation Daily. Сред другите приложения, които попадат и в двете класации, са The Mindfulness App и Stop, Breathe & Think.

Разликите в данните идват от това как компаниите дефинират “грижа за себе си”, защото няма отделна категория такива приложения. Apptopia твърди още, че инсталиранията им растат с всяка година, а през това време на пазара се появяват все повече предложения.

Отвъд разликите в данните на компаниите се очертава ясна тенденция: бум на приложенията за грижа за себе си. Apple например обяви това за една от ключовите тенденции на 2017 г. и посочи, че “никога преди не сме виждали такъв ръст на приложенията, фокусирани специално върху психичното здраве, осъзнаването и намаляването на стреса”.

Относно това защо е цялата тази лудост по въпросните приложения, отговорът е доста по-сложен.

Някои експерти твърдят, че младите потребители използват информационните източници в интернет, за да научават повече за грижата за себе си. Други посочват, че фактът, че непрестанно сме на линия, заливани от информация, комбинирано с депресивната природа на социалните мрежи, е довело до нарастваща необходимост от подобни инструменти.

Има и други фактори - въпросното поколение сключва брак по-късно, по-бавно си купува дом, а това позволява да има повече време да се фокусира върху себе си. Междувременно стигмата около психичното здраве намалява.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Магдалена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Хай-тек
Юсеин Болт пуска своя марка електромобили