Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Хардуер

Apple подготвя нишов продукт, предшественик на очила с добавена реалност

Компанията работи по очила, които ще залагат на виртуална реалност и ще се конкурират с тези на Sony и Facebook

Apple подготвя нишов продукт, предшественик на очила с добавена реалност

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Първите умни очила на Apple са проектирани като скъп, нишов предшественик на по-амбициозен продукт с добавена реалност, чиято разработка ще отнеме повече време, твърдят източници, запознати с въпроса и цитирани от Bloomberg.

Първото устройство се сблъска с известни проблеми в разработката, а консервативните очаквания на компанията показват колко голямо предизвикателство може да бъде превръщането ѝ в нещо масово използвано от хората.

Като устройство предимно за виртуална реалност, то ще показва една всеобхватна 3D среда за гейминг, гледане на видеа и комуникация. Функционалността с добавената реалност, или възможността за наслагване на изображения и информация върху картина на реалния свят, ще бъде по-ограничена.

Apple е планирала да пусне продукта най-рано през 2022 г., а с този ход ще се изправи срещу Oculus на Facebook, PlayStation VR на Sony и очилата на HTC, допълват източниците, пожелали да останат анонимни.

Обичайно Apple се насочва към нови потребителски технологии, като музикални плейъри, смартфони, таблети и умни часовници, с идеята да ги направи по-надеждни и по-лесни за ползване от всички. Този път обаче не се стреми да създаде хит като iPhone. Вместо това компанията работи по нишов продукт от висок клас, който ще подготви външните разработчици и потребителите за потенциални по-масови очила с добавена реалност.

Още по темата

Планът предполага, че първите очила на Apple ще са доста по-скъпи от тези на конкурентите, които са на цени между 300 и 900 долара. Някои вътрешни хора от Apple вярват, че компанията може да продава само по едни очила на ден в своите търговски обекти. Apple има близо 500 магазина, така че при този сценарий годишните продажби ще обхващат малко над 180 хил. бройки, ако изключим други търговски канали. Това ще бъде подобно на други скъпи продукти на Apple, като струващия 5999 долара настолен компютър Mac Pro.

Говорител на технологичната компания е отказал да коментира въпроса.

Apple си е поставила за цел да вкара в устройството някои от най-развитите и мощни чипове, заедно с дисплеи, които предлагат много по-добра резолюция от онези в наличните в момента продукти за виртуална реалност. Някои от чиповете, тествани на устойството, надминават представянето на собствените процесори M1 на Apple за Mac. Освен това компанията е проектирала очилата с вентилатор – нещо, което обичайно се опитва да избягва при своите мобилни продукти, посочват източниците.

Очилата с виртуална реалност, които носят кодовото име N301, са в късна фаза на развитие на прототипа, но все още не са финализирани, така че компанията може да промени плана си и да се откаже напълно от тях. Планираните за бъдещето очила с добавена реалност, с кодово име N421, са в ранен етап на развитие на „архитектурата“, което означава, че Apple все още работи по технологиите, които ще включват. Този продукт ще се появи чак след няколко години, твърдят източниците, но допълват, че преди време Apple е искала те да излязат на пазара най-рано през 2023 г.

Мощните процесори и включването на охлаждане първоначално са довели до едно устройство, което е твърде голямо и тежко, което е довело до проблеми с врата на онези, които са тествали ранни варианти. Apple е премахнала пространствените VR устройства, които обикновено са нужни на хората, които носят очила, така че е успяла да намали размера. А за да адресира проблема на потребителите с по-лошо зрение, тя е разработила система, при която необходимите според случая лещи могат да бъдат поставени пред VR екраните.  

Това може да постави Apple в позиция, в която трябва да се съобразява с регулациите за продажба на продукти с рецепта, като очила. Компанията обичайно предлага продуктите си в редица страни, а много от тях имат различни правила в тази посока. Същевременно Apple обсъжда как може да имплементира въпросните рецепти още в процеса на онлайн продажбата или на тази в магазините.

Очилата са проектирани да работят като отделно устройство, което означава, че залагат на батерия, а не на кабел. Подходът е подобен на този при най-новите продукти с добавена реалност на Facebook, докато Sony изисква свързване с кабел за конзолата PlayStation.

За да намали допълнително тежестта на очилата, Apple планира да ги покрие с плат от външната страна. Това е различен подход от обичайния метален дизайн, който компанията използва при повечето си продукти.

Прототипи на очилата, някои от които са с размера на Oculus Quest, включват външни камери, които са нужни за функциите с добавена реалност.

Пандемията обаче обърка част от разработването на продуктите, тъй като хардуерните инженери имаха право да работят в офиса само в определени дни от седмицата. Освен това е имало забавяния на тестването от потребители и такива, свързани със събирането на данни. Това е забавило вземането на решения за част от инженерните процеси.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
2
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Ако ползват и там те ограничават в тяхната среда, тия очила ще имат продажби като закуските на бай Бисер у варненско. ФБ купиха Окулус, искат всеки потребител да се логне във ФБ си, за да ги ползва и маса народ се отдръпна от тях. Мисля, че епъл са много далеч от пазара на игри и разбиранията на хората от него.

Още от Хардуер
Xiaomi залага на по-голямо производство на смартфони в Индия