Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Какво се случва по трасето на магистрала "Струма"

Фирмата, изготвила идейния проект, е правила временни пътища и сондажи

Какво се случва по трасето на магистрала "Струма"

Снимка: Антикорупционен фонд

Има ли строителство по магистрала "Струма" преди да е приключила обществената поръчка? Според фондация „Антикорупционен фонд“ (АКФ) са налице над 7 км незаконни временни пътища и следи от сондажи с неизвестен произход и без правно основание в района на Кресна, в непосредствена близост до трасето на бъдещата автомагистрала Струма (лот 3.2.2.).

Организацията твърди, че анализ на сателитни изображения установява, че временните пътища са изградени през юни-септември 2018 г. На място са установени и следи от извършени вертикални сондажи, типични за проучвателни дейности в началните етапи на пътното строителство.

Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) заяви в отговор, че не е възлагала дейности по трасето на лот 3.2 от АМ „Струма“ - между Крупник и Кресна, свързани със сондажи или временни пътища. Агенцията припомни, че миналата година са стартирани две тръжни процедури за двата участъка на лот 3.2 за избор на изпълнители и към момента няма сключени договори за строителство по бъдещото трасе през Кресненското дефиле.

От „Главболгарстрой“ също отрекоха участие в строителните дейности, според позиция, публикувана на сайта на строителната компания.

Фирмата, изготвила идейния проект за отсечка от "Струма", е правила временни пътища и сондажи миналото лято в Кресненското дефиле, каза днес пред  bTV управителят на „Пътпроект – 2000” инж. Любен Симеонов.

Източник: АКФ

По думите му такива са правени не само миналата, а и през 2017 г. Идейният проект е възложен от АПИ и на практика предхожда изготвянето на техническия проект и строителството.

„Заедно с изготвянето на идейния проект, който започна през 2016 г., ние трябваше да направим подробно инженeрно-геоложко проучване на трасето и масива, през който минава набелязаното развитие на автомагистралата. Миналото лято сме направили около 20 сондажа с дължина около 400 метра, а през 2016 г. сме изработили 1700 метра линейни сондажи”, каза инж. Симеонов.

„Не сме прекарвали пътища, ние възстановихме стари пътища, силно ерозирали в следствие на атмосферните условия”, подчерта той.

По думите му може да има направени нови пътища, но не всички са такива. „Има отклонения, за да стигнем до мястото, което сме набелязали за инженерно-геоложко проучване”, уточни той.

Инж. Симеонов призна, че никой не е искал да се правят допълнителни сондажи. По думите му през април 2018 г. от АПИ са му възложили да актуализира парцеларния план.

Когато е възложена актуализацията, проектантите са решили „да довършат работата си”, за да не допуснат грешка и да не подведат и правителството, и бъдещи контрактори, стана ясно от думите на управителя на фирмата, изготвила идейния проект. По думите му е имало геоложко проучване, но не със сондажи, а с други методи. „Това е наша инициатива, АПИ не знае”, подчерта инж. Симеонов.

„Исках да проверя дали този откос, който съм заложил в идейния проект, отговаря на инженерно-геоложките условия. Ние сме го проверили, но чрез друг метод, не конкретно чрез инженерно-геоложко сондиране”, категоричен беше проектантът.

„През 2017 г. информирахме горското стопанство. Сега, разчитайки на информацията от 2017 г., през 2018 г. направихме допълнителни сондажи”, отбеляза той.

Инж. Симеонов беше категоричен, че не поема чужда отговорност, а просто е искал да няма пропуски в проекта.

По статията работиха: Надежда Бочева, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Експерт: Да сложим край на кръчмаро-камериерския подход в туризма