Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Предлагат нови дати за матурите за 7 и 12 клас

Учениците ще се върнат в класните стаи не по-рано от 14 май, каза министърът на образованието

Предлагат нови дати за матурите за 7 и 12 клас

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

 

Единственият сценарий, по който ще говорим днес, е този, при който ще се възстановят учебните часове от 14 май. Останалите са безмислени, тъй като има много време дотогава. Ще се наложи да преместим изпитите от 4 до 10 дни. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев на брифинг в Министерския съвет.

Все още не сме достигнали пика на заразата. Вероятно във всички държави ще има преместване на приемните кампании във всички висши училища. Готови сме да издадем по-рано дипломите за 12 клас. Няма да имаме проблем с нормалното приключване на учебната година, поясни Вълчев. 

Още по темата

Няма пречка да не се проведат изпитите по национално външно оценяване (НВО), заяви просветният министър.

Зрелостните изпити за 12 клас вероятно ще се изместят на 30 май и 1 юни.

За 7 клас матурите се местят за 13 и 15 юни. Датите в момента са 9 и 11 юни.

Няма пречка да не се проведе НВО за 4 и 10 клас, каза Вълчев.

Няма да се проведат националните кръгове на олимпиадите.

Няма да има единно отучване за всички, посочи Вълчев. Това не е нещо ново, а е практика в системата и досега, отбеляза той.

Възможно е няколко съботи да станат учебни, но няма да е за всички ученици. Идеята е да се компенсира изгубен материал.

Обсъжда се, но не е решено, дните на пролетната ваканция да бъдат използвани за консултации при намалено време за обучение. Пролетната ваканция за учениците няма да отпада е решението засега. В дните на ваканцията, от 13 до 20 април включителнод, се предвиждат дейности по отдих като музика и физическо възпитание, но те няма да имат задължителен характер и ще са по желание.

Има трудности в дистанционното обучение, каза министърът и призова за добра организация от учители и родители.

11% не са включени в дистанционни платформи, но това не означава, че не учат. Те използват допълнителни интернет приложения и материали. Като цяло системата се справи за кратък период с електронното обучение. Средно децата дори учат повече, има претоварване на ученици, учители.

По статията работиха: Евгения Маринова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Р. Желязков: Необходима е ясна европейска финансова подкрепа за товарния транспорт