IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Росен Желязков иска нова процедура за концесия на летище Пловдив

Договорът за концесия трябва да е съобразен с европейската директива, посочи транспортният министър, да не се провежда по стария Закон за концесиите

21:00 | 04.10.18 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;plovdivairport.com</em></p>

Снимка: plovdivairport.com

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков ще предложи на Министерския съвет да прекрати процедурата за концесия на летище Пловдив, съобщи пресцентърът на транспортното ведомство.

Мотивите за решението са, че процедурата следва да бъде съобразена и проведена в съответствие с новия Закон за концесиите, с който се въвеждат разпоредби на европейска директива за възлагане на договори за концесии.

Настоящата процедура за възлагане на концесия на летище Пловдив беше открита и проведена по правилата на отменения Закон за концесиите, обясняват от транспортното министерство.

Сред основните аргументи на ведомството на Росен Желязков е обстоятелството, че сключването на концесионен договор за срок от 35 години, спрямо който ще се прилагат правилата на отменен закон  не гарантира устойчивост и трайност на концесията. От там са категорични, че трябва да се прилагат новите правила на Европейския съюз в областта на концесиите.

Оферти на кандидатите

От МТИТС съобщиха, че участникът, класиран на първо място в тръжната процедура за концесия на Летище Пловдив  – Обединение (Консорциум) между Хайнан и Пловдив Еърпорт Инвест, официално е уведомил министерството, че отказва да сключи концесионен договор.

Транспортното министерство информира какви са офертите на участниците, класирани на първо и второ място.

Според размера на инвестициите на първо място е класиран участникът – Обединение (Консорциум) между Хайнан и Пловдив Еърпорт Инвест, като за за срока на концесията той е планирал инвестиции в размер на 79 083 000 евро (седемдесет и девет милиона, осемдесет и три хиляди евро) без ДДС.

На второ място е класиран участникът – Консорциум Летище Пловдив, като за срока на концесията ще вложи инвестиции в размер 65 513 475 евро (шестдесет и пет милиона петстотин и тринадесет хиляди четиристотин седемдесет и пет евро) без ДДС.

В зависимост от размера на концесионното плащане на първо място е класиран отново участникът – Обединение (Консорциум) между Хайнан и Пловдив Еърпорт Инвест. Фиксирана част на годишните концесионни плащания са в размер на 600 хил. (шестстотин хиляди) лева, без ДДС, коригирана с приложимия за съответния период инфлационен индекс, съгласно концесионния договор.

В офертата се предлага променлива част в размер на 6 (шест) на сто от общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година, свързани с ползването на обекта на концесията и дължимия ДДС върху сумата.

На второ място е класиран участникът  – Консорциум Летище Пловдив. Предложението за фиксираната част на годишните концесионни плащания е в размер на 120 хил. (сто и двадесет хиляди) лева, без ДДС, коригирана с приложимия за съответния период инфлационен индекс, съгласно концесионния договор. Променливата част е в размер на 6 (шест) на сто от общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година, свързани с ползването на обекта на концесията и дължимия ДДС върху сумата.

От транспортното министерство информират, че при възлагането на нова концесия ще бъдат изготвени нови концесионни анализи, като документацията за концесията ще бъде съобразена с новия Закон за концесиите и актовете по негово прилагане.

Удължават срока за оферти на Летище София

Росен Желязков удължи с един месец срока за подаване на заявления и оферти за концесионната процедура за Летище София.

Крайният срок за подаване на заявления и оферти е 22 ноември, като предложенията ще бъдат отворени на 23 ноември 2018 г. в 9:00 часа българско време.

Investor.bg  припомня, че това стана часове след като най-големият британски летищен оператор Manchester Airports Group (MAG) в заяви намерението си да спечели в надпреварата за столичното летище.

От компанията обявиха, че софийският аеропорт не трябва да е сателит на Истанбул, а искат да го развият като център на Балканите. За това те се готвят от две години, подчерта Чарли Корниш, главен изпълнителен директор на MAG и посочи, че за изграждане на инфраструктурата разчитат на китайския строителен гигант Bеijing Construction Engineering Groop (BCEG).

Първоначалната дата за предаване на офертите за концесия на Летище София беше 22 октомври 2018 г.

Прогнозната стойност на концесията е 3,898 млрд. eвpo бeз ДДC, или нaд 7,6 млрд. лева. В концесионните книжа е включено изискването за строителство на Терминал 3. Гoдишното възнaгpaждeние е в paзмep на минимум 15 млн. лeвa бeз ДДC или 10% oт oбщия paзмep нa oбщитe пpиxoди oт вcичĸи дeйнocти.

Правителството постави високи изисквания към бъдещия концесионер. Той трябва дa oпepиpa пoнe eднo мeждyнapoднo лeтищe c над 10 млн. пътници гoдишнo, дa имa aĸтиви c нeтнa cтoйнocт зa пocлeднитe тpи гoдини oт минимyм 200 млн. eвpo, ĸaĸтo и да притежава oпит във финaнcиpaнeто нa пoнe eдин инфpacтpyĸтypeн пpoeĸт зa нaд 400 млн. eвpo.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:07 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още