Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

САЩ отново се противопоставят на сливането на AT&T и Time Warner

Министерството на правосъдието реши да обжалва предишно съдебно решение, което разрешава сделката

САЩ отново се противопоставят на сливането на AT&T и Time Warner

Снимка: Ройтерс

Министерството на правосъдието на САЩ се опитва да отмени придобиването на Time Warner Inc. от AT&T Inc., като обжалва решението, което през миналия месец почти сложи края на едно от най-важните антитръстови предизвикателства.

Правителството подаде обжалване от две страници в четвъртък във федералния съд, месец след като областният съдия Ричард Леон отхвърли аргументите на Министерството на правосъдието, че сделката за над 80 млрд. долара ще потисне конкуренцията в индустрията на платената телевизия, пише The Wall Street Journal.

AT&T Inc, вторият по големина мобилен оператор в САЩ, приключи много скоро след решението на съдията сделката за 85 млрд. долара, с която придобива медийната компания Time Warner Inc. Операторът се съгласи да запази засега кабелните мрежи на Time Warner в бизнес подразделение, отделно от комуникационните активи на AT&T, в случай че правителството реши да обжалва решението. 

Още по темата

Обжалването няма да промени нищо при AT&T, докато решението на окръжния съд остане в сила, но представлява нежелано отвличане на вниманието за компанията, в която директорите се стремят да усилят залозите си за големия свят на шоу бизнеса.

Топката сега се прехвърля на апелативния съд на САЩ за окръг Колумбия, където тричленен състав ще разгледа твърденията на Министерството на правосъдието, че съдия Леон е взел неправилно решение. Процесът на обжалване може да отнеме много месеци, оставяйки несигурност по отношение на плановете на AT&T.

Обжалването срещу сливането е един от най-очакваните антитръстови случаи от десетилетия, а решението на съдия Леон е едно от най-ужасните загуби за Министерството.

Сливането на AT&T е "вертикално", съчетано с водещата му позиция като дистрибутор на платена телевизия, например услугата за сателитна телевизия DirecTV, заедно със съдържание от Time Warner: популярните кабелни канали, включително HBO, CNN, TNT и TBS.

В по-типичен случай на антитръстово разследване предизвикателствата пред властите биха били хоризонтални сделки, включващи две компании в един и същи бизнес, които се конкурират напълно. 

Обжалванията по дела за сливане са необичайни отчасти поради факта, че малко дела за сливания влизат в съда. През последните години правителството спечели повечето от казусите, като направи обжалването ненужно.

След приключването на сливането AT&T бързо преименува своя развлекателен бизнес WarnerMedia, а новият директор Джон Станки прекара последните няколко седмици в новата си империя в Ню Йорк, Атланта и Лос Анджелис, за да се срещне със служителите и да им каже, че ще бъдат в способни ръце.

AT&T също така стартира нова услуга за платена телевизия в своята клетъчна мрежа, наречена WatchTV. Услугата, която използва нов модел за определяне на плащанията, е безплатна за абонати на неограничени планове за данни и струва 15 долара на месец за другите клиенти. Изпълнителният директор на компанията Рандал Стивънсън обяви намеренията си за новата услуга от свидетелската пейка по време на съдебен процес.

AT&T наскоро повиши месечните такси за друга услуга за стрийминг на телевизия, DirecTV Now, с 5 долара. SlingTV на конкурента  Dish Network направи същото. Критиците на сливането твърдят, че бързите ръстове на цените демонстрират опасенията, които мотивират завеждането на дело от Министерството на правосъдието.

AT&T вече реализира няколко хода от плановете си да се превърне в медийна сила. Компанията придоби доставчика на сателитна телевизия DirecTV през 2015 г. за 48,5 млрд. долара.

Шопинг турът на AT&T продължи и след сливането с Time Warner – със сделка за услугата за дигитална реклама AppNexus на стойност 1,6 млрд. долара.

Споразумението с AppNexus е последният ход от усилията на телекомуникационната компания от Далас да се намеси на пазара на цифрова реклама за сметка на Google и Facebook Inc.

AT&T заяви по време на съдебния процес, че достъпът до телевизионно рекламно пространство, контролирано от каналите на Time Warner, ще позволи на оператора да продава повече реклами, съобразени с конкретните зрители, въз основа на демографски и поведенчески данни, въпреки че бизнесът ѝ за продажба на реклами все още е в начален стадий.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Деляна Петкова

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Медии
Investor Media Group е втората най-предпочитана онлайн медийна група в България