Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

Разходите за дезинфекция забавят ръста на печалбата на „Спиди“ за тримесечието

Приходите от куриерски услуги на дружеството се увеличават с 16% на годишна база, като ръстът при международните доставки е двойно по-висок

Разходите за дезинфекция забавят ръста на печалбата на „Спиди“ за тримесечието

Снимка: архив Ройтерс

Куриерската компания „Спиди“ АД отчита за първото тримесечие на годината ръст на пратките, приходите и печалбата, макар и последната да е притисната от разходите около извънредното положение заради пандемията от новия коронавирус.

Това показва неконсолидираният отчет на компанията за периода януари-март 2020 г., публикуван чрез БФБ-София.

Приходите от куриерски услуги на дружеството за периода нарастват с 16% на годишна база до 37,5 млн. лева. Най-голям принос за този резултат има онлайн търговията, поясняват от компанията в отчета.

Нараства и тежестта на индивидуалните клиенти за формирането на приходите.

Ръстът на приходите от международни доставки освен това е значително по-висок – 33%, в резултат на доброто представяне на услугата Speedy Balkans, при която има увеличение от 50%.

За първото тримесечие на годината са превозени почти 8 млн. пратки, което е с 25,4% повече спрямо същия период на миналата година.

Що се отнася до разходите на „Спиди“, нарастват тези за подизпълнители – с 14%, заради увеличението и на пратките. Заради ръста на клиентите, които заплащат с кредитни или дебитни карти, се увеличават и разходите на компанията за банкови такси.

Ограниченията за придвижване, въведени от извънредното положение, както и цените на горивата, са довели до икономии в разходите за гориво и поддържка на автомобилите.

Дружеството обаче се е наложило да купи предпазни средства, дезинфектанти, облекла и други консумативи за защита и превенция от зарази заради пандемията, което му е струвало над 500 хил. лева само за март. Това потиска ръста на нетната печалба, който е малко под 2%, до 3,73 млн. лева.

Спиди предупреждава в отчета си, че един от рисковете пред компанията, особено с оглед на пандемията, извънредното положение и икономическата блокада, е от увеличаване на размера на просрочените вземания заради влошаването на икономическата обстановка, тъй като 80% от приходите на компанията се генерират от клиенти по договор.

По статията работиха: Миглена Иванова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини и анализи
„Елана Агрокредит“ със 76% спад на финансираните сделки за август